על הראש של הנורווגים: המהלך של שר החוץ נגד המדינה הפרו פלסטינית

שר החוץ החליט לבטל את מעמדם של שמונה דיפלומטים נורבגים שייצגו את המדינה מול הרשות הפלסטינית. המהלך מגיע כצעד ענישה לאחר שנורווגיה הכירה במדינה פלסטינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/24 12:22 ד באב התשפד

על הראש של הנורווגים: המהלך של שר החוץ נגד המדינה הפרו פלסטינית
נתניהו וכ"ץ בעבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע היום (ה') לממונה על שגרירות נורווגיה בישראל על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. ההחלטה מגיעה בעקבות שורת מהלכים אנטי-ישראליים וחד צדדיים של ממשלת נורווגיה - ביניהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל ב-ICC והתבטאויות חמורות של בכירים נורווגים.

בשגרירות הנורווגית בישראל פעלה קבוצה גדולה של שמונה דיפלומטים נורווגים שכל תפקידם היה ייצוג נורווגיה אל מול הרשות הפלסטינית. שר החוץ כ"ץ הורה על קטיעת הקשר שבין השגרירות הנורווגית בישראל והדיפלומטים הנורווגים שמשרתים בישראל לבין הרשות הפלסטינית.

הסטטוס הדיפלומטי יפקע תוך 7 ימים

מדובר במהלך מכאיב במיוחד עבור נורווגיה, שמנסה להיות מעורבת כמה שיותר בנושא הפלסטיני ועומדת בראש ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. המדיניות החדשה תופעל באופן מיידי, והסטטוס הדיפלומטי של שמונה דיפלומטים שניהלו את מהלכי נורווגיה מול הרשות הפלסטינית יפקע תוך 7 ימים מהיום.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "יש מחיר להתנהלות אנטי-ישראלית. במקום להילחם בטרור הפלסטיני אחרי ה-7 באוקטובר ולתמוך בישראל הנלחמת מול ציר הרשע האיראני - נורווגיה בחרה להעניק פרס למרצחי ואנסי חמאס בדמות הכרה במדינה פלסטינית, אך לא הסתפקה בכך - והצטרפה גם לתביעה המופרכת נגדנו ב-ICC. נורווגיה מנהלת מדיניות חד צדדית בנושא הפלסטינים - ולכן תורחק מהנושא הפלסטיני. הוריתי היום על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. מי שתוקף אותנו ומנהל מדיניות חד צדדית נגדנו - ישלם מחיר".