טקס חילופי מפקדים בלב עזה היה חלק מהותי במקהלת "משפחת ואך": זה מפקד האוגדה החדש בעזה

תת-אלוף יהודה ואך נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "סיני" (252) במקומו של תת-אלוף מורן עומר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות, וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת "געש" (36)

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 15:15 ג באב התשפד

היה חלק מהותי במקהלת "משפחת ואך": זה מפקד האוגדה החדש בעזה
טקס חילופי המפקדים, צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי המפקדים לעוצבת סיני (252) נערך אתמול (ג׳) במעמד קרבי במסדרון מרכז הרצועה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ובהשתתפות מפקדים וחיילים נוספים. תת-אלוף יהודה ואך נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "סיני" (252) במקומו של תת-אלוף מורן עומר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות, וייכנס בקרוב לתפקידו כמפקד עוצבת "געש" (36)

בשנתיים האחרונות, תחת פיקודו של תת-אלוף מורן עומר, העוצבה נערכה והתאמנה לתרחישי מלחמה תוך השתתפות בתרגילים ובמבצעים שונים. עם תחילת המלחמה, משרתי המילואים באוגדה קפצו לאזורי העימות ולקחו חלק משמעותי בלחימה על יישובי העוטף, טיהור והגנה על המרחב.

הישגים משמעותיים לאוגדה בלחימה בעזה

בעשרת החודשים האחרונים, האוגדה על כלל חטיבותיה נלחמת ברצועת עזה ומונה הישגים משמעותיים בלחימה: בבית חאנון, בית לאהיה, רפיח, מסדרון מרכז הרצועה והגנה על יישובי העוטף. במסגרת אותם הישגים, האוגדה חיסלה מחבלים רבים, תקפה מטרות טרור והשמידה קילומטרים רבים של תוואי תת-קרקע.

מתוך הטקס

מתוך הטקס צילום: דובר צה"ל


מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: "מורן, הערכה רבה על הפיקוד על אוגדה 252 במלחמה. הובלת את האוגדה בקרבות בצפון הרצועה וכאן במרכז הרצועה. מצאתי בך מפקד קרבי שהביא להצלחות רבות ולפגיעה משמעותית באויב. יהודה, מקבל הפיקוד. לוחם עז, מפקד קרבי ומנוסה, צעד קדימה והמשך להוביל את האוגדה, להכות באויב ולנצח".

"אוגדה 252 היא אוגדת מילואים. אנשי האוגדה, דוגמא ומופת אתם - לשרות, שליחות, התנדבות ועוז רוח. הוכחתם במעשיכם ובהתייצבותכם בלחימה, לנוכח אש אויב ולאורך זמן רב, את חיוניותו של מערך המילואים, כל חלקי העם והחברה וכולם יחדיו. אעלה על נס את משפחות המשרתים במילואים שהרי זהו שירות משותף, קשה ותובעני, הערכה רבה שלוחה לכם. נזכור ונזכיר את הנופלים בקרב. לאורם נמשיך, נצעד ונילחם. המשפחות השכולות איתנו לעד. לפצועינו בגוף ובנפש - רפואה שלמה".

מתוך הטקס

מתוך הטקס צילום: דובר צה"ל


מדברי מפקד עוצבת "סיני" (252) היוצא, תת-אלוף מורן עומר: "מזה כעשרה חודשים אנו בלחימה, האוגדה ויחידותיה פעלו בכל מקום ברצועה, מבית חאנון ובית לאהיה בצפון, לשאטי, שג׳עייה, חאן יונס ורפיח. האוגדה ויחידותיה עמדו בכל משימה לה נדרשו. האוגדה פועלת ללא לאות לחזק ולהרחיב את ביתור הרצועה, ולהשמיד יכולות האויב בעיר עזה ובמחנות המרכז. בכל חלק ראיתי אתכם אנשי האוגדה, במילואים ובסדיר ונפעמתי. מאומץ הלב, מרוח הלחימה, ומהאחריות הרבה לגורל המדינה. נזכור כל העת כי המשימה לא תמה, עלינו להחזיר את החטופים כולם ובהקדם, עלינו להשמיד את ארגון חמאס, עלינו להשיב את תושבי העוטף לבתיהם ולהשיב את אמונם בנו. יהודה, אתה חוזר לסביבה מבצעית ולאוגדה שונה מזו שעזבת כמח"ט, רלוונטית, משפיעה ומהווה עמוד תווך מרכזי במלחמה. אין לי ספק כי תביא את ניסיונך במלחמה ולפניה את יכולותיך ותצעיד את האוגדה המיוחדת הזו לפסגות נוספות".

מתוך הטקס

מתוך הטקס צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת "סיני" (252), תת-אלוף יהודה ואך: "עשרה חודשים שאנו נלחמים, נלחמים כמו שלא לחמנו מעולם. אומנם, עוד ארוכה דרכנו. אך אנו נחושים להשיג את מטרות מלחמתנו, ובעיקרם השמדת האויב המאיים על עמנו, החזרת שבויינו בחזרה לבתיהם והחזרת תושבינו בחזרה לביתם, ונעשה זאת ככל שיידרש. אנו החבורה הניצבת כאן תביא כל הישג מלחמתי שיוגדר לה, באנו לנצח. מורן ידידי, הובלת את האוגדה בתקופה היסטורית ושמת אותה במקומה הראוי לה, תודה לך על הדרך, על הפתיחות ללמד, ועל מסירות אין קץ. גאה על הזכות להוביל אותכם. מתחייב לעשות הכי טוב כדי להיות ראוי לכם".