סמוטריץ': "נגמר הסיפור של השקעה במיגון בשדרות"

שר האוצר נאם בכנס בקהילת "רעות" שבעיר שדרות, וטען כי איראן חותרת להקמת מטרייה הגנה אווירית שתעניק לה מרחב חסינות לתוכנית השמדה של מדינת ישראל. "לנו כבר יש גרעין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 12:28 ג באב התשפד

סמוטריץ': "נגמר הסיפור של השקעה במיגון בשדרות"
סמוטריץ'. , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שר האוצר סמוטריץ' התייחס לאיום האיראני בכנס הגרעינים התורניים שאירח גרעין "רעות" בשדרות וטען: "איראן חותרת למטריית הגנה גרעינית שתעניק לה מרחב חסינות לתוכנית השמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. שילוב של מכת אש ענקית עם כיבוש קרקעי פיזי משולב. יש את חיזבאללה מלבנון בצפון, עם 35 אלף לוחמי מליציות פרו איראניות שנמצאות בסוריה ועיראק שיבואו ממזרח כולל ירדן, חמאס בעזה וכמובן יו"ש וכל זה בסיוע ארטילרי של החות'ים ועיראק".

סמוטריץ': "לא שמים שקל על מיגון"

"אני מקווה שלא יהיה צריך עוד לשכב ולרוץ למרחבים מוגנים כאן בשדרות ובקיבוצי העוטף", אמר שר האוצר, "לא שמים שקל על מיגון, כי המלחמה צריכה להסתיים כך שלא נשקפת עוד סכנה כלפי תושבי מדינת ישראל, דבר שיקרין על כל המרחב כולו שמי שיתעסק איתנו יגמור כמו חמאס ועזה".

מנכ"ל קהילת "רעות" בעיר שאירחה את הכנס יניב צברי: "עוד מעט נציין כבר שנה לטבח האכזר שגבה את חייהם של תושבי העיר. מהיום הראשון קהילת רעות בעיר נותרה בעיר והעניקה שירותי חירום לחוליות החלשות ולציבור הקשישים שנותרו בעיר על כל הנדרש ומשתמע מכך. בנוסף, זכינו כקהילה לקחת חלק משמעותי בתמיכה ועזרה לכלל מפוני העיר שדרות במרחבים השונים : הקמת מכבסות לאלפי תושבים. מציאת פתרונות חינוך ופעילות לפעוטות ובתחומים נוספים בשיתוף פעולה רשותי. תחום נוסף הוא תמיכה ועזרה לחיילי צה"ל כאשר הקצנו את מטבחי מעונות היום של הקהילה ואת מדרשת 'לפידות של הגרעין לטובת אלפי החיילים והחיילות, שהוסבו למטבחי ענק שבישלו ארוחות לגדודים המוצבים בעיר ובמדרשה. העשייה הבלתי פוסקת מזקקת את המהות של הגרעינים התורניים כמי שניצבים בחזית הביטחון האישי והלאומי".