באיראן מחכים לסוף הפגישה: על פי המודיעין העדכני - יתקפו בסוף השבוע

ממשיכה ההיערכות הנרחבת בישראל מפני התגובה: לפי מקורות מודיעיניים אחרונים, באיראן מחכים לסוף פגישה של הארגון לשיתוף פעולה איסלמי, שידונו בתקיפה העתידית, והתגובה עשויה להיות בחמישי או בשישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 08:52 ג באב התשפד

באיראן מחכים לסוף הפגישה: על פי המודיעין העדכני - יתקפו בסוף השבוע
חמינאי, צילום: mohammad kassir,Shutterstock

בעוד האופי המדויק של התגובה של איראן וחיזבאללה עדיין לא ברור, פקידים אמריקאים בטוחים שהיא קרובה. הערכות ראשוניות חזו תקיפה בתחילת השבוע, אך המודיעין האחרון מצביע על כך שכל תגובה עשויה להתעכב עד יום חמישי או שישי המאוחרים. כמו כן, מאמינים כי איראן תחכה עד לאחר הפגישה ביום רביעי של הארגון לשיתוף פעולה איסלמי (OIC), שתיערך בג'דה. כך על פי רשת "אל ערביה" באנגלית.

תהלוכת טילים איראניים. ארכיון

תהלוכת טילים איראניים. ארכיון, צילום: saeediex / Shutterstock.com

נסראללה הצביע על כך שגם איראן וגם חיזבאללה יגיבו

על פי הדיווח, פקידים אמריקאים גם מתלבטים לגבי צורת התגובה של איראן והאם היא תהיה כרוכה במתקפה מתואמת עם חיזבאללה או קבוצות אחרות בעיראק או בתימן. מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הצביע על כך שגם איראן וגם חיזבאללה יגיבו, אך הותיר פתוח את האפשרות של מתקפה מתואמת בקנה מידה גדול הכוללת מספר חזיתות.

אמש דווח כי שבוע לאחר החיסול של איסמאעיל הנייה, התפרסמו פרטים חדשים. העיתון "Jewish Chronicle" הבריטי חשף כי החיסול התבצע על ידי שני איראנים מיחידת הביטחון "אנסאר אל-מהדי" של משמרות המהפכה שגויסו בידי המוסד.

הסוכנים שהטמינו את מטען הנפץ זוהו במצלמות

מטען הנפץ הוחבא על ידם מתחת למיטה, מספר שעות לפני שהנייה הגיע אליו. באחת וחצי בלילה הוא הופעל, לאחר שסוכני מוסד זיהו אותו נכנס לחדר. האיראנים הבינו זאת לאחר החיסול, כאשר הסוכנים שהטמינו את מטען הנפץ זוהו במצלמות האבטחה נכנסים לחדר של הנייה.

המטען שהונח מתחת למיטה היה בגודל מזערי ביותר

לפי הדיווח, גודל המטען שהונח מתחת למיטה היה בגודל מזערי ביותר - 3 ס"מ על 6 ס"מ, זאת על מנת למנוע את גילויו. בנוסף פורסם כי בעקבות החיסול משמרות המהפכה פשטו על מתחם בית ההארחה ועצרו 28 בכירים בצבא שנכחו במקום.