הדריכות מהתגובה האיראנית: שר הכלכלה של חמאס חוסל | אזעקות בעוטף ובצפון

המלחמה נמשכת כשברקע החשש מהתגובה האיראנית ושלוחותיה לחיסולים שבוצעו בשבוע שעבר | צה"ל חיסל את שר הכלכלה של חמאס שסייע לארגון לנתב את הסחורה ההומניטרית לשימוש למטרות טרור | בלבנון הושמדו תשתיות של חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/24 11:16 א באב התשפד | עודכן בתאריך 05/08/24 12:04

הדריכות מהתגובה האיראנית: שר הכלכלה של חמאס חוסל | אזעקות בעוטף ובצפון
פעילות צה"ל בעזה | , צילום: דובר צה"ל

בתקיפה מוכוונת מודיעין של אמ"ן ופיקוד הדרום, חיסלו אמש (א') מטוסי חיל האוויר את המחבל עבד אלזריעי, שפעל במטה הייצור של הזרוע הצבאית בארגון הטרור חמאס, ושימש כשר הכלכלה של הארגון ברצועת עזה. מטה הייצור פועל להעצמת יכולות אמצעי הלחימה של ארגון הטרור חמאס, בין היתר באמצעות חילופי ידע עם ארגוני טרור נוספים ברחבי המזרח התיכון. הושמדו גם תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון.

היה גורם משמעותי בהשתלטות חמאס על סחורה הומניטרית

במסגרת תפקידו, אלזריעי היווה גורם משמעותי בניהול ההשתלטות של חמאס על כניסת סחורה הומניטרית לשטח הרצועה וניהול השווקים בשליטת חמאס. בנוסף, היה אחראי על חלוקה של דלק, גז וכספים לפעולות טרור.

משאית סיוע הומניטרי בכרם שלום, ארכיון

משאית סיוע הומניטרי בכרם שלום, ארכיון | צילום: Chaim Goldberg,Flash90

תקיפות אוויריות בדרום לבנון

במקביל לחיסול בעזה ובצל המתיחות בחזית הצפון ואל מול איראן, במהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה ומספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי למרחבים שבעא ורשיא אל-פוחר שבדרום לבנון.

אזעקות בעוטף עזה ובצפון כמעט במקביל

שוב שיגורים ליישובי עוטף עזה היום (ב') עם אזעקות צבע אדום בנירים, ניר עוז רעים ועין השלושה. כמעט באותו הזמן, אזעקות גם בגבול הצפון ביישובים דפנה וכפר יובל. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

שיגורים

שיגורים, ארכיון | צילום: Hadas Parush/Flash90

בלינקן למדינות ה-G7: מתקפה איראנית תוך יום או יומיים

לצד האירועים השוטפים בגבול הצפון ובחזית בעזה, נמשכת הדריכות בהמתנה לתגובת הציר האיראני. בשיחה בנושא אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לנציגי מדינות ה-G7 כי מתקפה בהכוונה איראנית על ישראל עשויה להתרחש החל מהיום. השיחה מגיעה כחלק מניסיונות קדחתניים של המערב בהובלת ארה"ב להניא את איראן מלקדם מתקפה שתוביל להסלמה ולהרחבת המלחמה במזרח התיכון.