לקראת המתקפה המתקרבת: הרב אליהו במכתב מיוחד לתושבי הצפון

המלחמה שהייתה עד עכשיו בעיקר בדרום, עכשיו כנראה מגיעה אל תושבי הצפון. אך אל לנו לחשוש. אלוקים שעזר לנו בעבר, יעזור לנו בעתיד. אנחנו בוטחים בשמו באמת

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 02/08/24 14:37 כז בתמוז התשפד

לקראת המתקפה המתקרבת: הרב אליהו במכתב מיוחד לתושבי הצפון
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, במכתב מחזק לתושבי צפת בפרט ותושבי הצפון בכלל בשל המצב הביטחוני הקשה בימים אלה: "לתושבי צפת והצפון, אנחנו כעת במלחמה עשרה חודשים, המלחמה הזאת הייתה עד עכשיו בעיקר בדרום עכשיו היא כנראה מגיעה אלינו. מלחמה היא לא דבר קל, יש חטופים ,יש פצועים ויש משפחות גיבורות".

אסור לשכוח את ההצלחות

"כולנו נלחמים כדי שעם ישראל ינצח. חיילי ישראל מוסרים את נפשם כדי ששום אויב לא יעיז להרים יד על בני ובנות ישראל. כדי שהעולם כולו יבין היטב שדם בני ובנות ישראל אינו הפקר. החיילים הללו משמידים בשיטתיות כבר עשרה חודשים את כל תשתיות הטרור בעזה. הם מחסלים עשרות אלפי מחבלים ומשמידים עשרות מנהרות טרור. רק בשבוע האחרון חיסלו חיילי ישראל ראש נחש גדול בעזה. את הרמטכ"ל של החיזבאללה בלבנון, ואת אחד מראשי הטרור הגדול בלב טהרן איראן."

"הפעולות הללו הן חשובות מאוד. ב'על הניסים' שאומרים פורים אנחנו מודים על נקמת עם ישראל במבקשי רעתנו, ומודים במיוחד על תליית המן ובניו. חיסול הראשים היא מלאכה חשובה מאוד. כך אנחנו לומדים מהצורך הגדול לחסל את אגג מלך עמלק ולא להסתפק במלחמה בלוחמים שלהם בלבד.
ההצלחות הללו מצטרפות לרשימה ארוכה של הצלחות שה' עשה לנו בידי חיילינו, ואסור לשכוח אותם, "זכר עשה לנפלאותיו", לזכור את ההתקפה מטוסי ישראל על הח'ותים בתימן ושריפת הנמל המרכזי שלהם. לזכור שאומות העולם לא העיזו לתקוף באופן הזה וישראל הצליחה. לזכור את הנס הגדול של עצירת מאות הטילים שנורו על ידי איראן לעבר ישראל ונוטרלו על ידינו. לזכור כמובן את חיילינו שעומדים ונלחמים בגבורה ובמסירות שאין למעלה הימנה".

בעולם תומכים במאבקה של ישראל

"והעולם עומד ומשתאה כל פעם מחדש. רק לאחרונה ראינו במוחש את ההערצה של העולם לעם ישראל. כשהופיע ראש ממשלת ישראל מול שתי בתי הקונגרס האמריקאי, הוא בפועל הופיע בפני נציגי האומה האמריקאית שהיא המעצמה הגדולה בעולם. 90% מהם היו באולם, ו-10% מהם לא רצו לבוא או הפגינו מחוץ לאולם".

"מליארדי אנשים בכל רחבי העולם ראו את הנציגים של המעצמה הגדולה בעולם עומדים ומריעים 54 פעמים לראש ממשלת ישראל בתוך שיחה של כמעט שעה. הנציגים הללו הריעו כמעט כל דקה מרוב התלהבות. יודעי דבר אומרים שהתלהבות כזו לא הייתה בקונגרס האמריקאי מאז שנוסד ולא בשום מוסד דומה בעולם. הם הריעו לכל עם ישראל במאבקו בחודשים האחרונים. הם הבינו שעם ישראל נמצא בחזית המלחמה העולמית של התרבות מול הברבריות. של האור מול החושך. של הצדק מול הרשע. של אהבת החיים מול שנאת החיים ואהבת המוות".

אלוקים לא עוצר

"יש נבואה שאומרת "כִּי כַּאֲשֶׁר יֵרֵד הַגֶּשֶׁם וְהַשֶּׁלֶג מִן הַשָּׁמַיִם וְשָׁמָּה לֹא יָשׁוּב כִּי אִם הִרְוָה אֶת הָאָרֶץ וְהוֹלִידָהּ וְהִצְמִיחָהּ וְנָתַן זֶרַע לַזֹּרֵעַ וְלֶחֶם לָאֹכֵל: כֵּן יִהְיֶה דְבָרִי אֲשֶׁר יֵצֵא מִפִּי לֹא יָשׁוּב אֵלַי רֵיקָם כִּי אִם עָשָׂה אֶת אֲשֶׁר חָפַצְתִּי וְהִצְלִיחַ אֲשֶׁר שְׁלַחְתִּיו". המשמעות היא שאלוקים לא עוצר. אלוקים שעזר לנו בעבר, יעזור לנו בעתיד. אנחנו בוטחים בשמו באמת ויודעים כי לא יטוש ה' את עמו ונחלתו לא יעזוב. ה' צבאות עמנו אלהי יעקב סלה. ה' צבאות אשרי אדם בוטח בך. ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו".