בלי בושה: שגרירות טורקיה התאבלה על הנייה - בלב תל אביב

תקרית דיפלומטית התפתחה בלב תל אביב לאחר ששגרירות טורקיה החליטה להוריד את הדגל לחצי התורן באבל על מנהיג חמאס. שר החוץ כ"ץ זימן את סגן השגריר לשיחת נזיפה חמורה: "אם הם רוצים להתאבל, שיסעו לטורקיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 12:41 כז בתמוז התשפד

בלי בושה: שגרירות טורקיה התאבלה על הנייה - בלב תל אביב
שגרירות טורקיה, היום, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

בלתי ניתן להכחשה כי היחסים בין טורקיה לישראל עלו על שרטון. מאז תחילת המלחמה מתבטא הנשיא ארדואן נגד ישראל בכל הזדמנות, ומביע תמיכה בלתי מסויגת בחמאס. אלא שעד כה הכל נגמר בדיבורים אי שם בלב טורקיה. היום (ו') שגרירות טורקיה בלב תל אביב החליטה לצאת בצעד בוטה, ולהתאבל על הנייה פומבית.

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

כ"ץ זועם: "אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה"

בשגרירות הורידו את דגל טורקיה לחצי התורן באקט של אבל על מנהיג חמאס הנייה שחוסל באיראן השבוע. התקרית הכתה בתדהמה את ישראל, ושרים רבים קראו לגרש את השגריר מהמדינה - על אף שהוא לא נמצא כלל בארץ מתחילת המלחמה. בינתיים שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה.

כ"ץ אמר כי "ישראל לא תקבל ביטויים של השתתפות באבל כלפי רוצח כמו איסמעיל הנייה שעמד בראש ארגון הטרור חמאס שביצע את מעשי האונס והרצח ב-7 לאוקטובר, ואף נשא עם חבריו תפילת הודיה ואיחל הצלחה לרוצחים על רקע תמונות הזוועה בהם צפה מעל מרקע הטלוויזיה. אם נציגי השגרירות רוצים להתאבל, שייסעו לטורקיה ויתאבלו יחד עם אדונם ארדואן שמחבק את ארגון הטרור חמאס ותומך במעשי הרצח והזוועה שלו".