חוסל מחמד אלג'עברי - סגן ראש מערך ייצור האמל"ח של הג'יאהד האסלאמי

צה"ח חיסל באופן ממוקד את המחבל מחמד אלג'עברי, סגן ראש תשתית ייצור אמצעי לחימה, ואחראי הכספים של תשתית הייצור בג'יאהד האסלאמי. לקח חלק פעיל בנסיון שיקום יכולות הייצור הרקטי ותשתיות הארגון

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 11:04 כז בתמוז התשפד

חוסל מחמד אלג'עברי - סגן ראש מערך ייצור האמל"ח של הג'יאהד האסלאמי
חיסול, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כוחות צה"ל, בהכוונת אגף המודיעין, חיסלו באופן ממוקד את המחבל מחמד אלג'עברי, סגן ראש תשתית ייצור אמצעי לחימה, ואחראי הכספים של תשתית הייצור בג'יאהד האסלאמי. מחמד היה אמון על ייצור אמצעי לחימה של הארגון בצפון הרצועה, חלוקת משכורות וכספים למחבלי הארגון, ולקח חלק פעיל בנסיון שיקום יכולות הייצור הרקטי ותשתיות הארגון. בצה"ל ציינו כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".

צוות הקרב של חטיבת ירושלים החל להילחם במרכז רצועת עזה

כוחות אוגדה 162, בהם צוותי הקרב החטיבתיים של גבעתי והנח"ל ממשיכים בלחימה ברפיח. במהלך היממה האחרונה הכוחות חיסלו כ-30 מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות של חיל האוויר. צוות הקרב של חטיבת ירושלים (16) החל להילחם במרכז רצועת עזה תחת פיקוד אוגדה 252. כוחות החטיבה זיהו חוליית מחבלים יוצאים ממנהרת טרור על מנת לפגוע בכוחות. בסגירת מעגל, כלי טיס של חיל האוויר חיסל את המחבלים. במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבת הראל (10), מסוק קרב של חיל האוויר השמיד מבנה בו אוחסנו חומרי נפץ ואמצעי לחימה רבים.