למרות החיסול: נתניהו צריך לדאוג | סקר מנדטים

סקר מנדטים של מעריב מגלה כי חרף החיסול המהדהד נתניהו נחלש בשני מנדטים בעוד ליברמן ובן גביר מתחזקים כל אחד במנדט. במקביל: גנץ מאבד מנדט ללפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/24 08:27 כז בתמוז התשפד

למרות החיסול: נתניהו צריך לדאוג | סקר מנדטים
נתניהו, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

סקר מנדטים חדש המתפרסם הבוקר במעריב (ו') מגלה תוצאות מדאיגות עבור ראש הממשלה נתניהו, למרות חיסולם המוצלח של איסמאעיל הנייה ופואד שוכר. לפי הסקר, מפלגתו של נתניהו צונחת בשני מנדטים מהסקר הקודם, בעוד שמפלגת עוצמה יהודית של בן גביר מתחזקת במנדט ועולה ל-10 מנדטים וכך גם מפלגתו של ליברמן שמגיע ל-15 מנדטים לעומת 14 בסקר הקודם. לעומתם, מפלגתו של סמוטריץ' ממשיכה עם תוצאה יציבה ובעייתית: 4 מנדטים בלבד - קרוב מאוד לאחוז החסימה.

לפיד מתחזק על חשבון גנץ

מהסקר עולה כי גם בגוש המרכז - שמאל מתקיימות תנודות שמאלה, כאשר מפלגתו של גנץ נחלשת במנדט ויורדת מ-23 ל-22, בעוד מפלגת "יש עתיד" מתחזקת ל-13 מנדטים. לעומת זאת, מפלגת הדמוקרטים ממשיכה לשמור על יציבות כשגם הפעם היא עומדת על 8 מנדטים.

במפלגות החרדיות והערביות נשמרת היציבות. ש"ס נשארת עם עשרה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה, ומפלגות רע"מ וחד"ש ממשיכות לשמור על השיוויון ביניהן עם עשרה מנדטים שמתחלקים ביניהן באופן שווה, חמישה לכל אחת.

סקר מעריב המלא:

המחנה הממלכתי - 22
הליכוד - 21
ישראל ביתנו - 15
יש עתיד - 13
ש"ס - 10
עוצמה יהודית - 10
הדמוקרטים - 8
יהדות התורה - 7
חד"ש תע"ל - 5
רע"ם - 5
הציונות הדתית - 4

לא עוברות את אחוז החסימה:
בל"ד - 1.8%
הימין הממלכתי - 1.6%

קואליציית נתניהו -52
מתנגדי נתניהו - 58
חד"ש תע"ל - 5

רע"מ - 5

הסקר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. בסקר, שנערך ב־31 ביולי וב-1 לאוגוסט, השתתפו 510 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.