65 מיליון שקלים, משפחה אחת: כתב האישום החריג של הפרקליטות

פרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום בגין יבוא לארץ מקוסטה ריקה קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-330 ק"ג והלבנת הון בסך של כ-65 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 16:46 כו בתמוז התשפד

65 מיליון שקלים, משפחה אחת: כתב האישום החריג של הפרקליטות
שכר המינימום יעלה ביותר מ-300 שקלים, צילום: lovelyday12,Shutterstock

היקף עצום של הלבנת הון: בהתאם לכתב אישום, שהוגש ע"י עורכי הדין מרדית שיבאן פרקל ומתן מיטל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הנאשם, אסי מוש מהרצליה, קשר קשר עם הנאשמים האחרים ובמסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות, יבאו סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל של 323 ק"ג וכן 3 ק"ג סם מסוכן מסוג מתאמפטמין, באמצעות הסלקתם ברהיטים שמגיעים באוניה. לאחר מכן, הנאשם סחר בסמים בכמות של 92 קילוגרמים והחזיק שלא לצריכה עצמית יחד עם אחר סמים מסוכנים במשקל של כ-16 ק"ג קוקאין.

ניידת משטרה, אילוסטרציה

ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הנאשם לא דיווח על הכנסותיו

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם ביצע עבירות מס בסך של כ-20 מיליון שקלים, בין היתר כתוצאה ממכירה וסחר בסמים מסוכנים מסוג קוקאין, לאחר שלא דיווח על הכנסותיו ולא שילם מיסים לרשויות המס, ועבירות הלבנת הון, באמצעות בני משפחתו, הנאשמים 6 -9 בכתב האישום, בהיקף של כ-64 מיליון שקלים. בני משפחתו מואשמים בהלבנת הון בהיקף של כ-42 מש"ח.

על מנת להסוות ולהסתיר את הכנסותיו ואת רכושו, פתח הנאשם חשבונות בנק על שמם של הנאשמים האחרים שהינם כאמור בני משפחתו, אשר רכשו עבורו נכסי נדל"ן, השכירו נכסים, ניהלו כספים, כל זאת במטרה להסתיר את הזכויות של הנאשם ברכוש.

הלבנת הון בהיקף של עשרות מיליונים

הנאשמים - אסי מוש, סער פיליבי, שי כוכב, אלי מלכה ואיב אסולין, מואשמים כל אחד לפי חלקו בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, יבוא סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-300 ק"ג, סחר בסמים מסוכנים במשקל של 92 ק"ג. אסי מוש ובני משפחתו דליה מוש, אלון מוש, בנימין מוש ויעל הדרי, מואשמים כל אחד לפי חלקו בעבירות הלבנת הון בהיקף של כ-65 מיליוני שקלים, ועבירות מס ומע"מ במיליוני שקלים.

התיק נחקר על ידי ימ"ר י"ם בשיתוף עם יחידת יהלום של רשות המיסים ויחידת החקירות של המכס. בנוסף, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכושם של הנאשמים, בסך כולל של כ-40 מיליון שקלים.