פרשת שדה תימן: הערעור נמשך - שמונת החשודים יישארו במעצר סגור עד יום ראשון

במהלך דיון בערעור של שניים משמונת הלוחמים שנעצרו בשדה תימן ההגנה הודיע הכי היא חוזרת בה מהערעור | עורכי הדין המייצגים חלק מהלוחמים שנעצרו בפרשת שדה תימן הציגו את גרסת הלוחמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 17:51 כה בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 31/07/24 19:00

פרשת שדה תימן: הערעור נמשך - שמונת החשודים יישארו במעצר סגור עד יום ראשון
משטרה צבאית, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

פרשת שדה תימן: היום (ד') נערך דיון בערעור מעצר שהגישו שניים משמונת העצורים שנעצרו אתמול בהחלטת בית הדין הצבאי המחוזי. במהלך הדיון ההגנה פרטה את טעמי הערעור, ובית הדין עיין בחומרי החקירה שנאספו, לרבות חומרי חקירה חדשים. בהמלצת בית הדין הצבאי לערעורים, הודיעה ההגנה כי היא חוזרת בה מן הערעור ובעקבות כך הערעור נמחק. שמונת החשודים יישארו במעצר סגור עד ליום ראשון בהתאם להחלטת בית הדין המחוזי שקיבל את בקשת התביעה הצבאית.

"מרשיי מכחישים מכל וכל את המיוחס להם"

מי שהגישו את הערעור הם עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו, המייצגים שלושה מהלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד לפגיעה במחבל נוח'בה. עו"ד רום פרט את גרסתם של הלוחמים לאירוע וסיפר: "מרשיי התבקשו על ידי מפקד הכלא לערוך חיפוש בתאם של מספר אסירים שהגיעו בעקבות מסוכנות גבוהה למתקן. אסירים אלו הוגדרו כאלימים ומסוכנים".

לדברי רום, "במהלך החיפוש על המחבל הוא החל לתקוף אותם, ניסה לנשוך שני חיילים, ניסה לחטוף את אקדח הטייזר שבידי אחד הלוחמים ולכן הם נאלצו להשתמש בכוח על מנת לרסן אותו. הלוחמים לא הפשיטו את המחבל במהלך החיפוש והשתמשו בכוח סביר בהתאם למצב. מכאן ועד כל ממה שפורסם בתקשורת יש הרבה פייק. נזכיר שמדובר בארכי מחבל, אנס ורוצח".

ההפגנה בבית ליד |

ההפגנה בבית ליד | , צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"מרשיי מכחישים מכל וכל את המיוחס להם", אמר עורך הדין. "אף אדם אחר לא היה מוכן להחליף אותם בתפקיד, הפצ"רית לא הייתה עומדת יום או שבוע במשימה שהוטלה עליהם אותה הם עשו במסירות במשך חודשים ארוכים למעננו. אם יש מה לחקור צריך לעשות זאת בצורה מכובדת. לא ייתכן שיעדיפו גרסה של מחבל ארור למול גרסת הלוחמים הגיבורים הללו".

"ביום שמרשיי ישתחררו כולם נצטרך לבקש את סליחתם"

עו"ד רום תיאר את התחושות הקשות של משפחות הלוחמים בעקבות מעצרם: "מדובר באנשים ללא עבר פלילי אשר יצאו מהשבעה באוקטובר להילחם למען המדינה. אחד ממרשי הוא בן שכול שנעצר ביום השנה לרצח אביו, ילדיו ואשתו מפורקים, זהו כתם שלא יימחה. ביום שמרשיי ישתחררו כולם נצטרך לבקש את סליחתם".

כזכור, חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת פשטו בתחילת השבוע על בסיס שדה תימן, בו מוחזקים מחבלי הנוח'בה. תשעה לוחמי מילואים ששמרו על מחבלי הנוחבה בבסיס עוכבו לחקירה. הלוחמים חשודים בפרשת התעללות חמורה במחבל, שפונה מהמקום במצב קשה עם פציעות חמורות בפי הטבעת. בעקבות מעצר הלוחמים, מהומות פרצו בבסיס ובמשרד מצ"ח בבית ליד. המחאות הגיעו לשיאן כאשר המפגינים פרצו לבסיסים.