גלנט אחרי החיסולים: ישראל פועלת להשגת מתווה חטופים - במיוחד בשעות אלה

בצל חיסולם של פואד שוכר ואיסמעאיל הנייה, שר הביטחון שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני ואמר כי החיסול של בכיר חיזבאללה הוא תגובה ישירה לרצח הילדים במג'דל שמס וכי ישראל ערוכה להגיב לכל ניסיון פגיעה מצד חיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/24 16:37 כה בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 31/07/24 16:48

גלנט אחרי החיסולים: ישראל פועלת להשגת מתווה חטופים - במיוחד בשעות אלה
גלנט והלוי, צילום: איתי קדם

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (ד') עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בשיחתם אמר גלנט למזכיר ההגנה שחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה סיד מוחסין - שוכר, "הוא תגובה ישירה לרצח 12 הילדים במג׳דל שמס", והדגיש: "במיוחד בשעות אלה, ישראל פועלת להשגת מתווה שיאפשר את השבת החטופים".

עוד הוסיף גלנט, כי ישראל לא מתכוונת להסלים את המצב, אך משמרת כוננות גבוהה וערוכה להגיב לכל ניסיון פגיעה מצד חיזבאללה. בנוסף, הודה השר למזכיר אוסטין על עמידתו לצד ישראל ועל הגיבוי שהעניקה ארה"ב: "היחסים הביטחוניים בין ישראל לארה"ב הם מרכיב מרכזי במעמדה האזורי של ישראל ובהרתעת איראן ושלוחיה".

פואד שוכר, חוסל בביירות

פואד שוכר, חוסל בביירות | צילום: דובר צה"ל

יממה של חיסולים דרמטיים

חיסול שוכר בביירות הגיעה לאחר שבשבת האחרונה נרצחו 12 נערים ונערות במג'דל שמס ואמש נרצח גבר בן 30 בקיבוץ הגושרים בגליל העליון. שוכר - חאג' מוחסין, נחשב למספר 2 בחיזבאללה, והיה אחראי על פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ואיראן. בנוסף, הוגדר כרמטכ"ל חיזבאללה בפועל. מוקדם בבוקר היום הגיעו הדיווחים על חיסול בכיר חמאס איסמעיל הנייה באיראן, אך ישראל ואף גורם רשמי אחר לא לקחו אחריות על החיסול.

"הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור ל-6 באוקטובר"

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר בתרגיל של חטיבת כפיר בגבול הצפון לצד בכירים נוספים בצה"ל. הלוי התייחס לחיסול מוחסין בביירות: "מוחסין הוא הדמות הצבאית הכי בכירה בחיזבאללה והוא גם אדם קרוב מאוד לנסראללה. האיש הזה אחראי לכל מתן ההוראות, ל-12 ילדים שנהרגו במג'דל שמס ולהרוג אתמול בגושרים". הלוי הוסיף: "יש לנו ביטחון במהלכים המתוכננים שלנו קדימה, הכוונה שלנו בחיזבאללה זה לא לחזור ל-6 באוקטובר".