בגלל פוסט בפייסבוק: הרב אבינר תובע ב-162 אלף שקלים

נשיא ישיבת עטרת ירושלים תובע את "ישראל חופשית" על סך עשרות אלפי שקלים בגין פוסט "שקרי" שפרסמה עליו העמותה לפני כשמונה שנים: "במסגרת השחרת שמו קבעה שהוא 'רשע מרושע'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 22:33 כד בתמוז התשפד

בגלל פוסט בפייסבוק: הרב אבינר תובע ב-162 אלף שקלים
הרב אבינר | , צילום: פלאש 90

נשיא ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר, תובע את ארגון "ישראל חופשית" בגין לשון הרע. הרב מבקש סעד של לא פחות מ-162 אלף שקלים על פוסט "פוגעני" שפורסם בשנת 2016, וכן דורש את הסרת הפוסט מהאינטרנט באופן מיידי.

פנסיה שנתית של חצי מיליון שקלים?

לטענת הרב "הפרסום נושא את שמו של התובע ועליה נכתבו דברי בלע ושקרים במטרה להשחיר את דמות התובע ולפגוע בשמו הטוב". בין השאר נראית תמונת הרב עליה נכתב כי הוא מקבל פנסיה שנתית על סך חצי מיליון שקלים, כשהרב הוכיח כי הפנסיה שלו עומדת על 80 אלף שקלים בשנה - רק שישית מהסכום.

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר, צילום: באדיבות המצלם

קבעה שהרב "רשע מרושע"

"מכאן", טען הרב, "שנתבעת הפיצה שקרים של ממש. שקרים זדוניים ביחס להכנסה השנתית". עוד טען כי "הנתבעת לא עשתה כל ברור ולא בקשה נתונים על אודות ההכנסה של התובע, ובמסגרת השחרת שמו קבעה שהוא 'רשע מרושע'".

עוד נכתב על התמונה ציטוטים שונים של הרב שנועדו להציגו באור שלילי. כך למשל צוטט הרב כשהוא אומר: "גיוס נשים לצה"ל: הרס ישראל"; "מי שטוען שחברון לא שלנו לא יכול להתחתן"; "לאישה אסור להספיד" ועוד.