הפגישה הקשה של ברק חירם עם תושבי בארי: "נאטם מול הביקורת הקשה"

המפקד הבכיר נפגש עם משפחות הנרצחים שאיבדו את חייהם בביתה של דסי כהן בקיבוץ בארי, שם לחם ב-7 באוקטובר. הפגישה ארכה שעתיים, ובמהלכה הוטחה ביקורת קשה בחירם. בנוסף הוא לקח אחריות והודה שהצבא נכשל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 16:58 כד בתמוז התשפד

הפגישה הקשה של ברק חירם עם תושבי בארי: "נאטם מול הביקורת הקשה"
תא"ל ברק חירם | , צילום: דובר צה"ל

תא"ל ברק חירם נפגש היום (ג') לראשונה עם משפחות הנרצחים שאיבדו את חייהם בביתה של דסי כהן בקיבוץ בארי, שם לחם המפקד הבכיר ב-7 באוקטובר. הפגישה ארכה שעתיים, ובמהלכה הוטחה ביקורת קשה בחירם. כמו כן, המפקד הבכיר לקח אחריות והודה בכישלון הצבא.

ברק חירם לקח אחריות והודה שהצבא נכשל

שרון כהן, כלתה של פסי מסרה לאחר המפגש: "הרגשתי שהבטן כואבת, זו הייתה פגישה מורכבת מכמה סיבות. שמענו את הצד שלו, הוא לקח אחריות והודה שהצבא נכשל. עימתנו את ברק עם מה שהיה וכל מה שהפריע עם ההתנהלות שלו. הוא הקשיב בלב פתוח". עוד היא הוסיפה כי המפגש לא חידש מבחינת פרטים על האירוע, אך "ההתנצלות שלו הייתה כנה".

ההרס בקיבוץ בארי

ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Edi Israel,Flash90

"חירם רצה להקשיב אך גם נאטם מול חלק מהביקורת הקשה"

רון שפרוני קרוב משפחה של אביה, איילה והתאומים בני ה-12, ליאל וינאי חצרוני ז"ל שנרצחו בביתה של דסי כהן אמר בסיום הפגישה: "ניכר שחירם רצה להקשיב אך גם נאטם מול חלק מהביקורת הקשה שעלתה על פקודות שנתן, נסוג מדברים שאמר מפורשות בתקשורת בעבר וניסה להשקיט את הכעס עליו כחלק מרצון להתמנות למפקד אוגדת עזה הבא למרות הכשלים הקשים שהודה בהם במהלך השיחה".

דוברות הקיבוץ: "תא"ל חירם היה כן וקשוב, וזכה לחיבוק מרוב המשפחות"

דוברות הקיבוץ מסרה לאחר הפגישה: "מהפגישה עם תא"ל ברק חירם יצאו רוב המשפחות בהרגשה מפויסת ובהבנה טובה יותר של הסיטואציה המורכבת שהתרחשה בבית של פסי - על אף הכאב שלא יחלוף. תא"ל חירם היה כן וקשוב, וזכה לחיבוק מרוב המשפחות, שאיחלו לו בהצלחה והבהירו כי הוא חלק ממצילי בארי. דעות חברי הקיבוץ בכל דבר ועניין מגוונות ושונות זו מזו ועל אחת כמה וכמה בעניינים הקשורים לאירועי השבעה באוקטובר".

כזכור, אמש פורסם כי תת אלוף ברק חירם ייפגש עם תושבי בארי, בפעם הראשונה מאז פורסם התחקיר הצה"לי על התנהלות הכוחות הלוחמים בקיבוץ. חירם שפיקד על הלחימה נוקה בתחקיר שקבע שהחלטותיו היו סבירות אך עד פרסום הממצאים קיבל ביקורות קשות על התנהלותו מצד תושבים בקיבוץ ובעוטף.