הרב אורי שרקי נפגש עם הפוליטיקאי הסורי הבכיר: "אין מאבק בין הערבים לישראל"

הרב אורי שרקי, ר"מ במכון מאיר ויו"ר ארגון "ברית עולם", קיים פגישה מקוונת בזום עם ג'מאל סבאר, ראש ממשלת סוריה הגולה. "זאת שמחה וכבוד גדול ליצור מפגש בין העמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 14:04 כג בתמוז התשפד

הרב אורי שרקי נפגש עם הפוליטיקאי הסורי הבכיר: "אין מאבק בין הערבים לישראל"
הרב שרקי, , צילום: יחצ

פגישה יוצאת דופן במיוחד התקיימה היום (ב') בין הרב אורי שרקי לבין ראש ממשלת סוריה בגלות המהנדס ג'מאל סבאר. הפגישה התקיימה לאחר שסבאר קרא את איגרתו של הרב שרקי לחכמי האיסלאם, שיועדה ליצירת הבנה בין מאמיני היהדות והאיסלאם. בפגישה שנערכה בזום אמר סבאר לרב שרקי: "מבחינה היסטורית, אין מאבק בין הערבים לבני ישראל. אחרי מה שראינו ב- 7 לאוקטובר, חייב להיות שלום בין בני הדודים משני העמים".

ראש ממשלת סוריה הגולה גמאל סבאר

ראש ממשלת סוריה הגולה גמאל סבאר צילום: צילום: אחמד פאתוח

"בקוראן יש הבטחה והכרה בכך שהארץ שייכת לעם ישראל"

בשיחה שהתקיימה נכח גם אימאם סוני מטעם ממשלת סוריה הגולה שבחר להשאר בעילום שם מחשש לחייו: בקוראן יש הבטחה והכרה בכך שהארץ שייכת לעם ישראל. האיסלאם הסוני המקורי הוא איסלאם תלמודי, לא הגירסאות הקיצוניות של ה- 150 שנה האחרונות, של האחים המוסלמים והמשטר האיראני".

"שבקרוב תיקחו את הלשטון בסוריה ותביאו שלום לכל האיזור"

גם הרב שרקי בתורו לא חסך בתקווה לשלום אמיתי ולהבנה בין דתית: "זה כבוד לפגוש מנהיגים אמיצים של אומתם. המילים החשובות האלו צריכות לקבל את העוגן שלהן באיסלאם". לסיום איחל הרב שרקי לנוכחים ובירך "שבקרוב תיקחו את השלטון בסוריה ותביאו שלום לכל האיזור. נמשיך לחזק את הדיאלוג החשוב הזה".

הרב אורי שרקי מלבד היותו הוגה דעות ור"מ בישיבת מכון מאיר, עומד בראש הארגון "ברית עולם" העוסק בהפצת ערכי ישראל בתפוצות.