מנהיג הימין בהולנד תוקף את ארדואן: "האיסלמופשיסט מאיים לפלוש לישראל"

לאחר שארדואן איים בפלישה לישראל, מנהיג הימין בהולנד חירט וילדרס תקף וקרא "להעיף את טורקיה מנאט"ו". שר החוץ כ"ץ השווה בין ארדואן לסדאם חוסיין: "שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/24 08:24 כג בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 29/07/24 08:34

מנהיג הימין בהולנד תוקף את ארדואן: "האיסלמופשיסט מאיים לפלוש לישראל"
חרט וילדרס, ארכיון, צילום: Shutterstock

איומי הפלישה של ארדואן לישראל: חרט וילדרס, מנהיג מפלגת הימין בהולנד, התבטא בחריפות הלילה (א') נגד נשיא טורקיה ארדואן בציוץ ברשת "X" וקרא: "צריך להעיף את טורקיה מנאט"ו. ארדואן האיסלמו-פשיסט מאיים לפלוש לישראל. האיש הזה משוגע לגמרי". הציוץ בא בתגובה לאיומיו של ארדואן אמש: "כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, נעשה את אותו הדבר לישראל".

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: shutterstock

השוואה לסדאם חוסיין

לאחר האיומים שהשמיע נשיא טורקיה, שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את ארדואן והשווה אותו לנשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין: "ארדואן הולך בדרכו של סדאם חוסיין ומאיים לתקוף את ישראל. רק שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים".

ישראל תנסה לכבוש את טורקיה

האיום המפורש מהווה את נקודת השיא בהידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה מאז תחילת המלחמה. כזכור, ארדואן נודע באמירותיו החוזרות נגד ישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואף אירח בארצו בכירי חמאס בגלוי. לפני כחודשיים הצהיר ארדואן בפני הפרלמנט הטורקי כי: "חמאס הוא קו ההגנה של אנטליה, אסור להניח שישראל תעצור בעזה, היא תשא את עיניה במוקדם או במאוחר לטורקיה".