יודעים משהו שאנחנו לא? נמלי הדרום נכנסו לכוננות מוגברת

על רקע המוכנות בישראל להידרדרות מידית בגבול הצפון, במשרד התחבורה בדקו היום את מוכנות נמלי הדרום לקליטת אוניות מנמלי הצפון בתרחישי מלחמה ועלטה: "מתקני תשתית חיוניים שישראל אינה יכולה להתנהל בלעדיהם אף ליום אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/24 16:19 כב בתמוז התשפד

יודעים משהו שאנחנו לא? נמלי הדרום נכנסו לכוננות מוגברת
ספינת מכולות בנמל אשדוד, צילום: Moshe Shai/FLASH90

האסון הקשה בצפון בו נהרגו 12 ילדים, סימל מבחינת רבים בישראל את נקודת המשבר. בעוד שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש הממשלה השמיעו הבטחות עמומות לגבי פעולת נגד, שרת התחבורה מירי רגב הורתה להכין את נמלי הדרום באשדוד לקליטת אוניות במקום נמלי הצפון, במקרה ותחול ההידרדרות הצפויה מול לבנון.

נמלים חלופיים במקרה של הדרדרות

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן סייר היום (א') בנמלי אשדוד והדרום, ועמד מקרוב אחר מוכנות הנמלים לשמש כנמלים חלופיים לקליטת אוניות במקרה של התדרדרות בזירה הצפונית. בסיור קיבל סקירה נרחבת ממנכ"לי הנמלים, על הערכותם לקלוט אוניות במקרה של מתקפת טילים על ערי הצפון ובתרחיש עלטה.

מתוך הערכת המצב בנמלי אשדוד

מתוך הערכת המצב בנמלי אשדוד צילום: משרד התחבורה

במהלך הסיור, המנכ"ל עמד מקרוב על העצמאות האנרגטית של הנמלים ובחן בין השאר את תהליכי קבלת הסיוע הביטחוני מארה"ב, ושגרת חירום של הנמלים בשמירה על חומרים מסוכנים המתבצעת תוך אבטחה קפדנית של המתקנים. בסוף הסיור אמר: "סיירתי היום בנמל אשדוד במסגרת מחויבותנו לשמור על שערי הכניסה לישראל פתוחים ומתפקדים בכל מצב. נמלי הים של ישראל, כמו נמלי התעופה, הם יעד אסטרטגי של אויבנו אך גם מתקני תשתית חיוניים שישראל אינה יכולה להתנהל בלעדיהם אף ליום אחד. לפיכך עלינו להבטיח רמת מוכנות גבוהה במיוחד".