שופט המחוזי בעד ערוץ 14: "מי שלא טוב לו שיעביר ערוץ"

שופט המחוזי רמי חיימוביץ' דחה את תביעתו הייצוגית של רונן צור נגד ערוץ 14: " מי שרוצה לראות ערוץ 14 בוחר זאת. אין לו פגיעה באוטונומיה. הוא יכול להעביר לערוץ 11, ל-12 ול-13, והיום גם יש לו i24"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 23:16 יט בתמוז התשפד

שופט המחוזי בעד ערוץ 14: "מי שלא טוב לו שיעביר ערוץ"
ערוץ 14, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

שופט בית המשפט המחוזי בלוד, רמי חיימוביץ', דחה לאחרונה את תביעתו הייצוגית של יועץ התקשורת רונן צור נגד ערוץ 14 שטען כי חיילי צה"ל נפגעו משידורי הערוץ. חיימוביץ' הבהיר במהלך הדיון כי צור אינו יכול להגיש את התביעה הייצוגית ואמר: "אפשר להסתייג או לא להסתייג מאמירות שנאמרו במשיבים, אבל התביעה הזאת לוקה בקשיים, כמעט בלתי אפשריים לקיים אותה כתובענה ייצוגית". כך לפי פרסום של ישראל היום.

"אני לא צנזור. אני לא עורך של ערוץ הטלוויזיה"

בהמשך דבריו חיימוביץ' התייחס להשוואה מרומזת שנערכה בערוץ סביב תנועת "אחים לנשק" והבהיר: "אני חושב שיהודים באשר הם צריכים להיזהר מאוד מהשוואה של יהודים אחרים לנאצים. אבל אני לא צנזור. אני לא עורך של ערוץ הטלוויזיה. גם אמירות כאלה ואחרות על פני רצף שידורים שהוא רצף מאוד ארוך לא בהכרח מצדיקות תובענה ייצוגית".

מי שרוצה יכול להעביר לערוץ 11, ל-12 ול-13

חיימוביץ' הביע דעה ברורה בעד חופש שידורים לערוץ 14 ואמר כי "הקושי הכי גדול בתובענה הזאת זה שפשוט לא נגרם לרונן צור נזק". עוד הוסיף: "מי שרוצה לראות ערוץ 14 בוחר זאת. אין לו פגיעה באוטונומיה. הוא יכול להעביר לערוץ 11, ל-12 ול-13, והיום גם יש לו i24".

חיילי צה"ל שצופים בערוץ כנראה בוחרים לצפות בערוץ

חיימוביץ' הדגיש כי גם החיילים הצופים בערוץ עושים זאת מבחירתם. "חיילי צה"ל שצופים בערוץ כנראה בוחרים לצפות בערוץ. גם אדון צור לא אומר 'אני צפיתי ואני צופה בערוץ ונפגעת לי אוטונומיה'. אתם בונים קונסטרוקציה על כך שהערוץ פועל ברישיון ובתנאיו יש הוראה לאיזון התוכן, ואתם תוקפים על כך שהוא ערוץ מוטה פוליטית ובעד אדם מצוין, בעד ראש הממשלה נתניהו - כל זה לא קשור לקבוצה הנפגעת".