"משימת חיינו": השב"כ חשף את התיעוד הדרמטי מחילוץ החטופים מחאן יונס

השב"כ פרסם תיעוד של לוחמיו לצד כוחות צה"ל במהלך מבצע חילוץ גופות החטופים מהרצועה. איש השב"כ, ב' שהשתתף במבצע: "קשה לתאר במילים - הכול מתנקז לרגע אחד" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 13:09 יט בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 25/07/24 13:47

"משימת חיינו": השב"כ חשף את התיעוד הדרמטי מחילוץ החטופים מחאן יונס
תיעוד ממבצע חילוץ גופות החטופים |, צילום: דוברות השב"כ

השב"כ פרסם היום (ה') תיעוד של לוחמיו לצד כוחות צה"ל במהלך מבצע חילוץ גופות החטופים מהרצועה. גופות החטופים חולצו ממנהרה בלב ח'אן יונס. המידע על מיקום החטופים הגיע בין השאר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בחקירות עצורים. את מבצע החילוץ ביצעו כוחות השב"כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98.

"קשה לתאר במילים - הכול מתנקז לרגע אחד"

איש השב"כ, ב' שהשתתף במבצע: "קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה. תחושת האחריות, גודל השעה, ההבנה של חשיבות המשימה - הכול מתנקז לרגע אחד בו הבנת שהגעת למקום הנכון. מאות אנשים עומדים מאחורי 12 הספרות של האיתור שאנחנו מגיעים אליו. להשיב את החטופים - החללים והחיים - זוהי משימת חיינו".

תיעוד ממבצע חילוץ גופות החטופים |

תיעוד ממבצע חילוץ גופות החטופים | צילום: דוברות השב"כ

החמישה נהרגו בבוקר ה-7 באוקטובר, ואתמול גופותיהם חולצו

כזכור, הבוקר (ה') צה"ל ושב"כ הודיעו כי במהלך מבצע מורכב בחאן יונס כוחות הביטחון חילצו את גופתה של החטופה שנרצחה מיה גורן, ואת הגופות של חללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, רס"ם (מיל') רביד אריה כץ ז"ל, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ז"ל.

החילוץ בוצע אתמול, על ידי כוחות שב"כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל"ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98. חמשת החטופים נהרגו בבוקר ה-7 באוקטובר, ואתמול גופותיהם חולצו לאחר שהוחזקו בשבי למעלה מתשעה חודשים.