10 דברים שלא שמתם לב אליהם בזמן נאום נתניהו בקונגרס

ספר תנ"ך, שרשראות חטופים, כדורים להקלה בכאבי גרון ועוד: מלבד הנאום ההיסטורי עצמו, יכול להיות שלא הבחנתם במספר דברים שצדו את עינינו בזמן השידור | 10 דברים שלא שמתם לב אליהם בנאום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 13:32 יט בתמוז התשפד

10 דברים שלא שמתם לב אליהם בזמן נאום נתניהו בקונגרס
קונגרס, ארכיון |, צילום: mark reinstein,Shutterstock

ראש ממשלת ישראל נאם אמש (ד') בקונגרס האמריקאי נאום שעורר הדים וייזכר כמעמד היסטורי במיוחד, לאור תקופת המלחמה הרב זירתית בה מדינת ישראל מצויה. עיקרי נאום נתניהו נעו סביב איראן וגרורותיה, סיפורי גבורה שונים וקריאה לנבחרי הציבור האמריקאים להמשיך לתמוך בישראל. לפניכם 10 דברים שאולי לא שמתם לב אליו במהלך הנאום המרגש, וגם קצת לפניו.

1. סטרפסילס?

בתמונה שפרסמה שרה נתניהו בחשבון האינסטגרם שלה, ניתן לראות את בעלה, ראש הממשלה, עובר על טיוטת הנאום, כשלצד הדפים שטושטשו היטב, ניצבו כמה כדורים שנראים מרחוק כמו "סטרפסילס", המיועדים לטיפול בכאבי גרון.

2. כמות הפעמים שבה הקהל קם על הרגליים להריע

מה שהחל במחיאות כפיים נימוסיות על פי כללי הטקס, צבר מהר מאוד תאוצה בקרב הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד שפעם אחר פעם עצרו את נתניהו ומחאו כפיים. העיתונאי אריאל כהנא ששהה במקום וסיקר את נאומו של נתניהו ספר ואף שיתף את עוקביו בטלגרם בכמות הפעמים שמחא הקהל כפיים לנתניהו - 53 פעמים.

3. "באל אנחנו מאמינים"

גם בבית הקונגרס של ארצות הברית, שידועה בחופש ובליברליות שלה, המסר "IN G-D WE TRUST", מופיע בגאון מול כולם. מעל נתניהו, וליד כל אלה שישבו לידו, התנוססה האמונה של האמריקאים באל.

"באל אנחנו מאמינים"

"באל אנחנו מאמינים" צילום: צילום מסך

4. המילה הראשונה והמילה האחרונה

לאחר מילות התודה לנבחרי הציבור, נתניהו פתח את נאומו במשפט "אנחנו ניצבים בצומת דרכים היסטורית", וסיים במשפט "מיי יתן והברית של ישראל ובעלות הברית תימשך לנצח". המילה הראשונה והאחרונה בנאום יצרו את הביטוי "אנחנו לנצח".

5. נתניהו ביקש פעם אחת מהקהל לא להריע

ראש הממשלה, שרטוריקת הנאום שלו מהוקצעת ויודעת להפנט את כל מי שצופה בה, ללא ספק ידע מתי הקהל יעמוד וימחא כפיים, ומתי הוא ישתוק. פעם אחת במהלך הנאום, כשהקהל התחיל להריע, נתניהו היסה אותם ואמר: "אל תריעו, חכו לדברים הבאים".

נתניהו בקונגרס

נתניהו בקונגרס, צילום: shutterstock, צילום מסך

6. נתניהו דיבר קצת על הצפון, אבל ממש קצת

חדי האוזן מבינינו שהקשיבו לכל הנאום, יכלו לשים לב לזמן שדובר בו על המצב בצפון. בין 30 ל-40 שניות בלבד הקדיש ראש הממשלה נתניהו הקדיש להזכרת הצפון הבוער, שסובל ממטחים כבדים ובלתי פוסקים ונפגעים בגוף וברכוש.

7. הקהל צחק מראש הממשלה

כשנתניהו הזכיר שאיראן מממנת הפגנות אנטי ישראליות, ואף ש"מחוץ לפה יש מפגינים, אך לא רבים", נשמע צחוק קטן בקהל, שכנראה הזדהה עם דבריו של נתניהו. מבד זאת, נתניהו השתמש גם בבדיחת העופות למען KFC המוכרת וההשוואה אליה למפגינים למען פלסטין. הקהל, וגם נתניהו עצמו היו משועשעים.

עשרות אלפים בהפגנות פרו פלשתיניות בבריטניה

עשרות אלפים בהפגנות פרו פלשתיניות בבריטניה, צילום: Andy Soloman,Shutterstock

8. פונט גדול

זה לא חדש, וחדי העין יכלו להבחין שכשנתניהו העביר דפים מצד אחד לשני, פונט המילים היה גדול, או שאלו דווקא היו כותרות גדולות בטקסט עצמו, על מנת להעביר את הנושאים החשובים, ולהדגיש באיזו רטוריקה להגיד מה.

דפי הנאום

דפי הנאום צילום: צילום מסך

9. ידיו כמעט ולא עוזבות את הדוכן

קבלת הפנים החמה שקיבל ראש הממשלה בקונגרס, נשענה על יחסו של נתניהו עצמו עם האמריקאים. הוא נאם שם כבר פעם, וחי לא מעט זמן במדינה. ידיו, שנשענו וידעו להכות בעוצמה על הדוכן, הראו כי הוא מרגיש שם בבית.

10. לא מעט אנשי קונגרס שלבשו את שרשרת החטופים

כשראש הממשלה נכנס לבית הקונגרס, הוא לחץ ידיים ללא מעט נבחרי ציבור אמריקאיים. על כמה מהם ניתן היה להבחין בשרשרת הדיסקית, המאפיינת את המלחמה, וקוראת לשחרור החטופים במהרה. השרשרת דורשת להעלות את המודעות להצלת החטופים ועליה כתוב "BRING THEM BACK HOME".