"תקפו מינית פלסטינים": המדינה שמצטרפת לסנקציות על המתיישבים

באוסטרליה הודיעו כי יטילו סנקציות על שבעה מתיישבים מרחבי יהודה ושומרון, ותירצו: "האנשים הללו היו מעורבים בהתקפות אלימות". בנוסף לשבעת המתיישבים, הוטלו סנקציות גם על ארגון נוער הגבעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/24 08:42 יט בתמוז התשפד

"תקפו מינית פלסטינים": המדינה שמצטרפת לסנקציות על המתיישבים
ערים ביהודה ושומרון, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה | , צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

מדינה חדשה מצטרפת: שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג הודיעה הלילה (ה') כי מדינתה מטילה סנקציות כלכליות ואיסור כניסה למדינה על שבעה מתיישבים מיהודה ושומרון. שבעת האזרחים הישראלים שעליהם הוטלו העיצומים הם צבי בר יוסף, אלישע ירד, מאיר אטינגר, עינן טנג'יל, דוד חי חסדאי, נריה בן פזי וינון לוי. כמו כן, בנוסף לשבעת המתיישבים, הוטלו סנקציות גם על ארגון נוער הגבעות.

יהודה ושומרון. אילוסטרציה

יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אוסטרליה: "האנשים הללו היו מעורבים בהתקפות אלימות"

לפי שרת החוץ, הסנקציות הגיעו לאחר שהמדינה שקלה אותן "בכובד ראש". עוד אמרה כי "האנשים הללו היו מעורבים בהתקפות אלימות על פלסטינים, כולל הכאה, תקיפה מינית ועינויים, שהסתיימו בפציעות חמורות ובחלק מהמקרים אפילו במוות". עוד המשיכה ואמרה: "אנו ממשיכים לפעול בדרכים שונות שעומדות לרשותנו כדי לבחון כיצד ניתן להגן על הנתיב לפתרון שתי המדינות, וחלק מזה היא להבטיח שאנו מענישים את אלו שמבצעים מעשים אלימים נגד פלסטינים".

אוסטרליה מצטרפת ליפן, ארה"ב, בריטניה ועוד מדינות רבות

אוסטרליה אינה המדינה הראשונה המודיעה על הטלת סנקציות כנגד אזרחים ישראלים. כזכור, בתחילת השבוע יפן הודיעה לראשונה כי היא הטילה עיצומים כלכליים על ארבעה מתיישבים ובכך הצטרפה לארה"ב, קנדה, בריטניה, האיחוד האירופי ועוד שהודיעו בחודשים האחרונים על הטלת סנקציות כנגד ישראלים תושבי יהודה ושומרון.