לא התעייפו: כמה פעמים מחאו כפיים בזמן נאום נתניהו?

מי שראה את נאומו של ראש הממשלה לא יכול היה שלא לשים לב לכמות החריגה של מחיאות הכפיים, כמעט בכל משפט שאמר. העיתונאי אריאל כהנא שהה באולם וספר - זאת כמות הפעמים שמחאו לנתניהו כפיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/24 23:19 יח בתמוז התשפד

לא התעייפו: כמה פעמים מחאו כפיים בזמן נאום נתניהו?
מחיאות כפליים לנתניהו, הערב, צילום: צילום מסך

נאומו של ראש הממשלה נתניהו עורר הדים רבים הערב (ד') בישראל, זאת לאחר שבמשך כמעט שעה שלמה, נשא נאום חוצב להבות אל מול מאות חברי הקונגרס האמריקאי. לאחר הנאום, שיבחו רבים את יכולתו הרטורית ואת הנאום שלו אך ביטוי מוחשי לכך היה ניתן לראות כבר במהלך הנאום עצמו כאשר פעם אחר פעם עצר הקהל את ראש הממשלה על מנת למחוא לו כפיים.

לא פחות מ-53 פעמים: נתניהו הלהיב את הקונגרס

מה שהחל במחיאות כפיים נימוסיות על פי כללי הטקס, צבר מהר מאוד תאוצה בקרב הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד שפעם אחר פעם עצרו את נתניהו ומחאו כפיים. העיתונאי אריאל כהנא ששהה במקום וסיקר את נאומו של נתניהו ספר ואף שיתף את עוקביו בטלגרם בכמות הפעמים שמחא הקהל כפיים לנתניהו.

נתניהו בקונגרס, הערב

נתניהו בקונגרס, הערב, צילום: צילום מסך

המספר הסופי והמפתיעה על פי ספירתו של כהנא עמד על לא פחות מ-53 פעמים. במקרים מסויימים הקהל התלהב אפילו עוד יותר ונסחף אחר ראש הממשלה. לקראת סוף נאומו, כשאמר נתניהו כי "ירושלים לא תחולק שוב", היה זה גם צ'אק שומר, מנהיג הדמוקרטים ואחד שהביע לא פעם ביקורת על נתניהו, שקם ומחא כפיים בהתלהבות.