צעקות בערבית ולחישות אחרונות: ההקלטה המצמררת של הנרצחת במיגונית

איילת ארנין, שנרצחה על ידי מחבלי חמאס, הספיקה להקליט במכשיר הטלפון שברשותה שלוש שעות מצמררות בהם אפשר לשמוע את המחבלים מדברים ביניהם מחוץ למיגונית, ובזמן שהם חוזרים ויורים במסתתרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/24 12:38 יח בתמוז התשפד

צעקות בערבית ולחישות אחרונות: ההקלטה המצמררת של הנרצחת במיגונית
בית בכפר עזה לאחר הטבח, צילום: Gili Yaari,FLASH90

בשבעה באוקטובר איילת ארנין ז"ל בילתה במסיבת הנובה ונמלטה יחד עם חבריה אל מיגונית סמוך לקיבוץ רעים. כשמחבלי החמאס סגרו על המיגונית, איילת הפעילה הקלטה קולית בטלפון שלה. כעת, חודשים לאחר שפורסמו הסרטונים המראים מה התרחש מחוץ למיגונית, ההקלטה של ארנין, שאורכה כשלוש שעות, חושפת בפנינו את מה שקרה בתוך המיגונית ברגעים הקשים.

המילים האחרונות של איילת ארנין והפרידה מחברה הקרוב

החל מהרגע בו המחבלים מגיעים, יציאתו של אוסאמה אבו עסא בניסיון להציל את מי שבפנים, קרב הרימונים והגבורה להדוף אותם, הרגע בו הרימון שמתפוצץ בפנים הורג את ענר שפירא, לחישות העידוד בין הפצועים וגם - תיעוד רגעי החטיפה הקשים של הירש גולדברג-פולין, אליה כהן, אלון אוהל ואור לוי. עוד נשמעות בהקלטה המילים האחרונות של איילת ארנין ז"ל, שנפרדת מחברה הקרוב שגב קיז'נר ז"ל, רגע לפני שהמחבלים חוזרים ויורים בהם.

מתוך ההקלטה נבחרו בקפידה, בהסכמה ובתיאום עם משפחתה של איילת ארנין (שראתה חשיבות בכך שהתיעוד של בתם יצא לאור ויפורסם בערוץ בו עבדה) כמו גם עם משפחות נוספות והניצולים - קטעים שמאפשרים להבין את מה שעבר עליהם שם, כדי להנציח ולהביא לידיעת העולם את האכזריות אך גם את הגבורה.

התיעוד המלא של ההקלטה ישודר ביום חמישי (25.7.24) בכאן 11 בשעה 21:30, במסגרת סרטם של אסף ליברמן, נדב בן-צור וקרן גזית בתוכנית התחקירים "זמן אמת".