תמונות ענק ומשפחות חטופים: שעות לפני נאום נתניהו, גבעת הקפיטול נצבעה בצהוב

במיצג שהוקדם בשל הפגנות פרו פלסטיניות, הפגינו משפחות החטופים מול הקפיטול בוושינגטון בקריאה לעסקת חטופים עכשיו. "המיצג בא להזכיר לכולם איך נראה ניצחון. ניצחון הוא בראש ובראשונה איחוד משפחות". בשעה 21:00 (שעון ישראל) ינאם נתניהו בקונגרס

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/24 10:46 יח בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 24/07/24 11:00

תמונות ענק ומשפחות חטופים: שעות לפני נאום נתניהו, גבעת הקפיטול נצבעה בצהוב
מיצג משפחות החטופים מול הקפיטול, צילום: אמנון שמי

משפחות החטופים הפגינו הלילה (ד') במיצג ייחודי מול הקפיטול, ערב נאומו של נתניהו בקונגרס. עשרות בני משפחות של חטופים עמדו יחד עם קהל גדול של תומכים כאשר מאחוריהם תמונות ענק מרגעי האיחוד המרגשים בעסקת החטופים הקודמת. בני המשפחה והקהל החזיקו את תמונותיהם של 120 החטופים שעדיין בשבי וקראו "Bring Them Home Now".

"סגור את העסקה, הצל חיים"

במיצג נכתבו על גבי תמונות הענק מהעסקה הקודמת הכתובות SAVE LIVES, SEAL THE DEAL, GIVE US HOPE (סגור את העסקה, תן תקווה, הצל חיים). במפגן בקפיטול נאמו קרובי משפחה של החטופים, בהם אביבה סיגל ששוחררה בעסקה ושבעלה קית' נותר בשבי: "הגעתי לוושינגטון כדי לשמש כקולו של קית' אהובי, כי לקית' אין קול. ל-120 בני הערובה שנותרו בעזה אין קול".

מיצג למען החזרת החטופים

מיצג למען החזרת החטופים | צילום: לירי אגמי

המיצג הוקדם לאור הפגנות צפויות של פרו פלסטינים

גם אלון גת, שנחטף עם אשתו ובתו ב7 באוקטובר והצליח לברוח מהרכב טרם הגיעו לעזה, דיבר במיצג על אחותו החטופה: "אחותי כרמל גת חטופה כבר 291 ימים. בתי גפן ואני הצלחנו להימלט מהמחבלים ואשתי ירדן הוחזרה אלינו בנובמבר במהלך עסקת השחרור לאחר 54 ימים מסויטים. אנחנו צריכים עסקה עכשיו. אנחנו יודעים בוודאות שזה אפשרי ואנחנו זקוקים לעסקה הזאת באופן מיידי".

מיצג למען החזרת החטופים

מיצג למען החזרת החטופים צילום: לירי אגמי

העלאת המיצג בקפיטול הוקדמה ברגע האחרון לערב לאור הפגנות הענק הצפויות בעת נאום נתניהו על ידי תנועות פרו-חמאס. המשטרה המקומית הודיעה למטה המשפחות בארה"ב שהם נאלצים להרחיק אותם 2 רחובות רחוק יותר מהקפיטול ובתגובה המשפחות החליטו לקיים את המפגן יום קודם.

"מיצג של תקווה שבא להזכיר לכולם איך נראה ניצחון"

ממטה משפחות החטופים בארה"ב נמסר: "המיצג היום הוא מיצג של תקווה, מיצג שבא להזכיר לכולם איך נראה ניצחון. ניצחון הוא בראש ובראשונה איחוד משפחות, הוא השבת אהובינו הביתה לארצם, הוא רגעי האחדות המופלאים שחווינו כולנו בעסקה הקודמת. נתניהו - הצל חיים, חתום על העסקה. אל תחזור לישראל בידיים ריקות".