תעדכנו את החברים על ארבע: הצעת החוק שמיועדת לשוכחי השקיות

אושר סופית: רשויות מקומיות תוכלנה להקים מאגר DNA לכלבים שיסייע באכיפת איסוף גללים, כך אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. בנוסף, לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 18:07 יז בתמוז התשפד

תעדכנו את החברים על ארבע: הצעת החוק שמיועדת לשוכחי השקיות
כלבים, ארכיון |, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (ג') בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שקובעת כי רשויות מקומיות תוכלנה להקים מאגר DNA לכלבים שיסייע באכיפת איסוף גללים. בהצעה תמכו 15 חברי כנסת ולא היו מתנגדים או נמנעים.

לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה

הצעה החוק מסמיכה את הרשויות המקומיות להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע באותה רשות. הרשות המקומית תהיה רשאית ליטול מכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע בתחומה, באופן חד פעמי, דגימת DNA לשם עריכת בדיקה גנטית לכלב. בנוסף, הרשות תהיה תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה. יש לציין כי לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה כאמור.

רחוב יפו

רחוב יפו, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

הגללים פוגעים במראה העיר ובאיכות חיי התושבים ואף עלולים להוות מפגע תברואתי

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "רשויות מקומיות ברחבי הארץ מתמודדות עם קיומם במרחב הציבורי של גללי כלבים שאינם נאספים על ידי בעליהם. הגללים נותרים ברחובות, פוגעים במראה העיר ובחזות העיר ובאיכות חיי התושבים ואף עלולים להוות מפגע תברואתי".

עוד צוין: "על אף ניסיונותיהן של חלק מהרשויות המקומיות להתמודד עם התופעה בדרכים שונות, ובכלל זה על ידי התקנת מתקני שקיות אשפה ייעודיות לאיסוף הגללים ופיזור פחים בגינות, נותרים גללים במרחב הציבורי".