הרבנות הצבאית בהיתר חריג: מותר לקיים אימונים בתשעה באב

בית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית מתיר לקיים אימונים בי"ז בתמוז ותשעה באב - החיילים יצומו, ובמידה ויחושו שאינם יכולים לצום תוך כדי האימון יאכלו מעט: "המטרה היא לשמור על כשירות מבצעית לצד שימור ככל הניתן של מנהגי ימים אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 16:46 טז בתמוז התשפד

הרבנות הצבאית בהיתר חריג: מותר לקיים אימונים בתשעה באב
חיילי מילואים באימון ברמת הגולן, אוקטובר 2023, צילום: Michael Giladi,Flash90

כחלק מהיערכות צה"ל לימי בין המצרים וצומות שבעה עשר בתמוז ותשעה באב, בית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית מוציא חוברת הוראות מיוחדת לחיילים בשטח. בין היתר ניתנו בחוברת הוראות מיוחדות לאימון בצום ופסקים מיוחדים על רקע הלחימה. "המטרה היא לשמור על כשירות מבצעית לצד שימור ככל הניתן של מנהגי ימים אלו", אומרים ברבנות הצבאית.

הרבנות הצבאית מתירה באופן חריג לקיים אימונים בימי הצום

כחלק מהיערכות להמשך הלחימה, התירה הרבנות הצבאית באופן חריג לקיים אימונים בימי הצום. כחלק מהוראה זו, חיילים המתאמנים ביום הצום יחלו לצום ובמידה ויחושו שאינם יכולים לצום תוך כדי האימון יאכלו מעט על מנת שיוכלו לחזור ולהתאמן בצורה מיטבית. על חיילים אלו להכין לעצמם אוכל שיהיה מראש במקום נגיש על מנת שיפגעו כמה שפחות בשגרת האימון.

צום י"ז בתמוז, אילוסטרציה

חיילים בכותל, אילוסטרציה, צילום: Ryan Rodrick Beiler,Shutterstock

כמו כן, הרבנות הצבאית נותנת הוראות ללוחמים הנמצאים בפעילות מבצעית או בפעילות אבטחה במתקני הצבא ברחבי הארץ. על פי הוראות הרבנות חיילים הנמצאים בפעילות מבצעית מחויבים להמשיך לאכול כדי לשמור על כשירות מבצעית. כל זה כאמור, תוך היוועצות עם רבני היחידות הפרוסים בכלל המתקנים הצבאיים ברחבי הארץ ובשדה הקרב.

חוברת "הלכה כסדרה" יוצאת על ידי בית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית ובה הנחיות הלכתיות עדכניות ברוח התקופה. כעת, לקראת שלושת השבועות ובצל המלחמה יוצאת מהדורה מיוחדת של חוברת זו ובה הנחיות מפורטות בנוגע להלכות ולמנהגים הקשורים לימי בין המצרים.