"השאלה איפה הצבא היה בשבעה באוקטובר מופנית קודם כל אליו"

תא"ל שלומי בינדר בדרך להיות ראש אמ"ן הבא, זאת על אף העתירה לבג"ץ והמחלוקת שעורר מינויו בקרב הציבור. "הוא היה אחראי על הפעלת כל הכוחות", אומר ל"חדשות כיפה" עורך הדין יצחק בם שמייצג את ארגון לביא בעתירה נגד המינוי | ראיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 13:59 טז בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 22/07/24 13:59

"השאלה איפה הצבא היה בשבעה באוקטובר מופנית קודם כל אליו"
תא"ל שלומי בינדר, צילום: דובר צה"ל

ארגון "לביא" והורים שכולים עתרו לאחרונה לבג"ץ נגד מינויו של תא"ל שלומי בינדר, קצין בכיר ומוערך לראש אמ"ן, בשל חלקו האפשרי במחדלי 7 באוקטובר. "בינדר נמצא בלב ליבו של המחדל. השאלה איפה היה צה"ל בשבעה באוקטובר, מופנית קודם כל אליו", כך טוען עורך דין יצחק בם, שמייצג את הארגון בעתירה בראיון ל"חדשות כיפה". "כל עוד אין לנו תשובה איפה היה צה"ל ביום הטבח, אין בסיס לומר שהתפקוד שלו היה טוב, ולכן אין בסיס לקדם אותו".

ההרס בקיבוץ בארי

ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Edi Israel,Flash90

הרמטכ"ל: "בינדר האדם המתאים ביותר למתאים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי השיב היום (ב') לעתירה לבג"ץ נגד מינויו של בינדר וטען כי בינדר הוא האדם המתאים ביותר לביצוע התפקיד, והוסיף כי השר גלנט תמך להחלטה למנותו. החלטה זו התקבלה לאור כישוריו של בינדר, ובפרט בצורך ההכרחי באיוש מיידי וקבוע של ראשות אגף המודיעין. בתגובה לדברי הרמטכ"ל עורך דין בם נאנח ואומר: "הוא היה אחראי על היערכות המקצועית של צה"ל והפעלת כוחותיו ביום הטבח".

הרמטכ"ל כבר אמר כי "כל קצין בכיר באשר הוא נושא באחריות". למה דווקא אתם מתנגדים אליו?

"עם כל הכבוד, לא כל קצין בכיר נושא באחריות לשבעה באוקטובר, אלוף פיקוד צפון או מפקד אוגדת יהודה ושומרון למשל, לא נושאים באחריות. בינדר היה אחראי על הפעלת הכוחות והיערכות הצבא ביום הטבח ולפניו". הוא שב ואומר.

אם בינדר טוען כי הוא פורש בסוף המלחמה, והרמטכ"ל אומר שזה הכרחי שיפעל עד לסיומה, האם תסכימו שיפעל שיכהן זמנית כראש אמ"ן?

"זאת שאלה היפותטית, לא שמעתי את בינדר אומר את זה. אין לנו מידע על הפעולות של בינדר אחרי השבעה באוקטובר. השבעה באוקטובר זה כישלון גדול מספיק כדי לסיים קריירה של כל קצין".

הרמטכ"ל וראש הממשלה בזמן התקיפה

הרמטכ"ל וראש הממשלה בזמן התקיפה, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "נדרשת לאמ"ן יציבות ארגונית"

"אגף המודיעין נמצא בטלטלה", נכתב עוד בתגובת הרמטכ"ל לעתירה, "ותחושת מורכבות בקרב משרתיו, ובמצב דברים זה נדרשת לאמ"ן יציבות ארגונית שתאפשר לו להתמודד עם אתגרי בניין הכוח ומתן מענה מספק לאתגרים בחודשים האחרונים באגף. כלל המהלכים יצטרכו להתקיים במקביל ללחימה".