מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בלבוש אזרחי: המפכ"ל היוצא קובי שבתאי בנאום ראשון מאז שפרש

שבוע לאחר טקס הפרישה, המפכ"ל היוצא קובי שבתאי בהופעה ציבורית ראשונה, הפעם ללא מדים. שבתאי נאם בכנס של המכללה האקדמית גליל מערבי והדגיש את הצורך בשמירה על המשטרה כעצמאית: "לשמור על המשטרה כגוף א-פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 11:24 טז בתמוז התשפד

בלבוש אזרחי: המפכ"ל היוצא קובי שבתאי בנאום ראשון מאז שפרש
המפכ"ל היוצא קובי שבתאי, צילום: יניב ביטון

לראשונה מאז פרש וללא מדים, מפכ"ל המשטרה היוצא קובי שבתאי בנאום ראשון. שבתאי בנאומו היום (ב') בכנס "החוסן והביטחון האישי" במכללה האקדמית גליל מערבי, החל את דבריו בביקורת נגד התנהלות השר בן גביר ושב והדגיש את הצורך שבשמירה על המשטרה כבלתי תלויה במערכת הפוליטית: "שמשטרת ישראל תשמש כמערכת מקצועית שלא סרה לשיקולים, ולחצים של הדרג הפוליטי".

משטרה עצמאית נטולת פניות

בנאומו נמנע שבתאי מלפנות למי שנבחר להחליפו, ניצב אבשלום פלד: "אני מצפה שמי שיחליף אותי יקפיד לשמור על המשטרה כגוף א-פוליטי, כמשטרה עצמאית נטולת פניות ושיכולה לעשות את העבודה שלה על פי חוק ועל פי מצפון הדין בלבד".

אבשלום פלד,

ממלא מקום המפכ"ל ניצב אבשלום פלד | צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

כזכור, היחסים בין המפכ"ל שבתאי והשר לביטחון לאומי בן גביר עלו על שרטון בחודשים האחרונים לקראת פרישתו הצפויה של שבתאי. השניים תקפו אחד את השני בתקשורת באופן גלוי במספר הזדמנויות.

בן גביר ושבתאי, יסיים 40 שנות כהונה

בן גביר ושבתאי, ארכיון | צילום: Oren Ben Hakoon,FLASH 90

לא שכח לציין את גבורת השוטרים

שבתאי בנאומו התייחס גם לאירועי השבעה באוקטובר ולגבורת השוטרים שלחמו במחבלי חמאס: "אני חשוב שפה, ואני אומר די בביטחון, משטרת ישראל היא זו שבלמה את התקפת חמאס דאע"ש". שבתאי הוסיף וסיפר על גבורת השוטרים ביום הטבח, בהם פקד ארנון זמורה ז"ל: "כוח של משמר הגבול ביד מרדכי, מזהים מול העיניים שמונה אופנועים של הנוחבות חמושים מכף רגל ועד ראש, למזלנו בדיוק מגיע גם הצוות של ארנון זכרונו לברכה מהימ"מ ונכנסים ללחימה שערכה קרוב לשעתיים, בסופה 27 מחבלים מחוסלים".

פקד ארנון זמורה ז"ל

פקד ארנון זמורה ז"ל | צילום: דוברות המשטרה