האישה הראשונה בתפקיד, נשואה ליהודי | 10 דברים שלא ידעתם על קמלה האריס

האישה הראשונה שמכהנת כסגנית הנשיא, ולה הבעל היהודי הראשון בתפקיד זה. האריס הזכירה את פשעי חמאס בבית הלבן אך גם תמכה בהסכם הגרעין. לפניכם עשר עובדות על מי שבעוד כמה חודשים ייתכן ותהיה הגברת הראשונה של ארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/24 11:20 טז בתמוז התשפד

האישה הראשונה בתפקיד, נשואה ליהודי | 10 דברים שלא ידעתם על קמלה האריס
קמלה האריס, צילום: lev radin,Shutterstock

נשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן הודיע אמש (א') כי הוא פורש מהמירוץ לנשיאות, והוא תומך בסגניתו לתפקיד קמלה האריס כמועמדת הדמוקרטית. האריס, שגייסה מאות צירים תוך כמה שעות בלבד, הודיעה כי תעשה כל שביכולתה להביס את הנשיא לשעבר טראמפ. הנה כמה עובדות על מי שאולי תכהן כאישה הראשונה בתפקיד הנחשק בארצות הברית.

ביידן וקמלה האריס

ביידן וקמלה האריס, צילום: DT phots1,Shutterstock

1. האישה הראשונה שמכהנת כסגנית הנשיא

גם אם לא תיבחר לנשיאות, האריס כבר עשתה היסטוריה בכך שהיא הייתה האישה הראשונה שנבחרה להיות סגנית הנשיא, וגם לשחורה הראשונה בתפקיד זה. ואם זה לא מספיק, היא גם הדרום אסייתית הראשונה.

2. "קמלה" פירושו פרח

אמה בחרה את שמה, ופירושו הוא הפרח "לוטוס", וגם נקרא על שם שמה השני של האלה ההינדית לקשמי, שמסמלת בין היתר העצמה נשית, וזאת כדי לבטא את מוצאה ההודי.

3. לימודיה

למדה כלכלה ומדעי המדינה בתואר הראשון באוניברסיטת הווארד וושינגטון, שם הייתה באחוות הסטודנטיות "אלפא קפא אלפא", שנוסדה על ידי נשים אפרו אמריקאיות ועוסקת בהיסטורית השחורים. סיימה תואר במשפטים במכללה של אוניברסיטת קליפורניה, ועסקה בתחום.

גנץ עם קמלה האריס

גנץ עם קמלה האריס, צילום: המחנה הממלכתי

4. הוציאה ספר זיכרונות

בשנת 2019, שבה התמודדה ופרשה בבחירות המקדימות של ארצות הברית, הוציאה ספר זיכרונות בשם "האמת שאנו מחזיקים: מסע אמריקאי", ועוסק בחייה כבת למהגרים, ומסתיים בבחירתה לסנאט המאריקאי.

5. תמכה בהסכם הגרעין האיראני

האריס תמכה בהסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, ואם לא די בכך, אף גינתה את יציאת ארה"ב מההסכם, לאחר שטראמפ רצה לצאת ממנו בטענה כי הדבר "גורם מבוכה לבעלות בריתה של ארצות הברית".

האריס

האריס צילום: John Arehart,Shutterstock

6. מתנגדת לסיפוח יהודה ושומרון

ביולי 2020 כתה מכתב לנשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ, ובו קריאה: "הסיפוח יפגע בסיכויים להשגת פתרון של שתי מדינות באמצעות משא ומתן", אך לא הצטרפה למכתב של סנאטורים אחרים שקבע כי הסיפוח יפגע ביחסי שתי המדינות.

7. בעל יהודי

לסגנית הנשיא בעל יהודי, בשם דאגלס אמהוף, שהוא עורך דין במקצועו. לשניים אין ילדים משלהם, והם מגדלים את ילדיו של אמהוף מנישואיו הקודמים.

האריס

האריס צילום: Michael F. Hiatt,Shutterstock

8. בעלה הוא היהודי הראשון בתפקיד בן הזוג של סגן הנשיא

9. הזכירה את פשעי המין של חמאס בבית הלבן

באירוע של הבית הלבן, ב-17 ביולי, האריס נאמה: "בימים שאחרי 7 באוקטובר, ראיתי תמונות של נשים ישראליות מדממות נחטפות. חמאס ביצע אונס ואונס קבוצתי ... אנחנו לא יכולים להסתכל הצידה, ואנחנו לא נשתוק".

10. הוריה התגרשו כשהייתה בקטנה

כשהייתה בת שבע, הוריה התגרשו והיא עברה לגור עם אמה בברקלי ובמונטריאול.