מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"ישראל מתחילה לעבוד במונחים ים תיכוניים"

פרופסור עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, מסביר בשיחה עם "חדשות כיפה" על ההתפתחויות האיזוריות בעקבות התקיפה בתימן: "החות'ים יצאו מנקודת הנחה שישראל כבר לא תגיב, וישראל הגיבה ועשתה משהו מאוד חשוב"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 21/07/24 15:17 טו בתמוז התשפד

"ישראל מתחילה לעבוד במונחים ים תיכוניים"
הפצצה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ביום חמישי בלילה נפתח שלב חדש בקרב בין ישראל לבין החות'ים מתימן. כטב"מ נפץ התפוצץ בלב העיר הכי חשובה בישראל, תל אביב, וכבר בשבת בבוקר ישראל הגיבה בהפצצות משלה בנמל חודיידה בתימן. בשיחה עם "חדשות כיפה" מסביר פרופסור עוזי רבי, ראש מרכז דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב, את ההתפתחויות האיזוריות.

"איחוד הזירות כבר כאן"

"מדובר בתגובה ישראלית אחרי יותר ממאתיים רקטות, טילים וכל מיני סיפורים שמגיעים מהחות'ים מתימן. החות'ים יצאו מנקודת הנחה שישראל כבר לא תגיב, וישראל הגיבה ועשתה משהו מאוד חשוב. היא שלחה מסר שאומר: בלית ברירה, ישראל תשית נזק כבד על בני בליעל שמנצלים מדינות וגם המדינה המארחת והאזרחים שלה יסבלו מאוד", מסביר רבי.

תיעוד מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן |

תיעוד מבור חיל האוויר בקריה בזמן התקיפה בתימן | , צילום: דובר צה"ל

לדבריו, זהו שינוי בדפוס הפעולה של צה"ל. "ישראל מתחילה לעבוד במונחים ים תיכוניים ואני מציע לישראל להיות יותר זהירה מעכשיו. לחות'ים יש ניסיון עם טילים, הם פעילים בתחום כזה כבר כמה שנים מול סעודיה והאמירויות", הוא מזהיר. "איחוד הזירות כבר כאן, צריך לשתק בכל זירה כזו את הזרוע של התמנון האיראני. זה יקח זמן וצריך המון סבלנות והבנה".

"בתוך רשימת המדינות שמותקפות על ידי אותם חות'ים ואותה איראן, מופיעות גם מדינות ערביות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות"

פרופסור רבי מסמן את המהלך הגיאו-פוליטי המשמעותי שיכול לצמוח מהאירוע. "בתוך רשימת המדינות שמותקפות על ידי אותם חות'ים ואותה איראן, מופיעות גם מדינות ערביות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות. אולי הן לא חובבות ישראל, אבל יש כאן פתח לעבודה משמעותית יחד - גם בסתר - כדי לעמוד באתגרים המשמעותיים שניצבים בפנינו:.

בור חיל האוויר בזמן התקיפה: