מסנפלינג ועד הכותל: החוויה המעצימה של מחנה הקיץ הירושלמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/24 13:42 טו בתמוז התשפד

מסנפלינג ועד הכותל: החוויה המעצימה של מחנה הקיץ הירושלמי
הביקור של ראש העיר, צילום: אסי אפרתי

בני נוער ירושלמים משתתפים בימים אלה במחנה קיץ המשלב חוויות עם תכנים ערכיים וירושלמיים. המחנה, הנערך זו השנה השלישית, הוא פרי שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים ו"מסע ישראלי", בתמיכת קרן גודמן והקרן לירושלים.

המחנה, המיועד למסיימי כיתות ז'-י"א, נמשך 10 ימים ו-9 לילות, וכולל לינה בכפר הנופש ניר העמק ובכפר הירוק. המשתתפים לוקחים חלק בפעילויות כגון סנפלינג, קיאקים, סדנאות וביקורים באתרי מורשת בירושלים, כולל עיר דוד, נקבת השילוח והכותל המערבי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע לטקס הסיום בכפר "מסע ישראלי' בטור סיני שבהרי ירושלים מעל עמק הארזים, פגש את יו"ר דירקטריון 'מסע ישראלי', האלוף במיל. אליעזר שקדי, ויחד סיירו בכפר המתפתח, עמדו על התקדמות העבודות התשתית באזור המגורים לנערים ולנערות המשתתפים במסע, עמדו על אזורי הלמידה והחוויה שם, כיתות הלימוד ובקתות האירוח.
השניים שוחחו עם הנערים המשתתפים במחנה, שמעו על חוויותיהם במהלכו ובפרט על המשמעות בשנה המורכבת שעברה על כולנו בצל המלחמה וגיוסם של ההורים למילואים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר באירוע: "מסע ישראלי הוא מסע של ערכים, חיבורים, ערבות הדדית, אהבת הארץ, האדם ומורשתנו. התרגשתי לפגוש נוער ערכי, מחוייב, מוכוון מטרה ואנשים, נוער שהוא עתידנו. נוער שמקרין את כל מה שיפה ומיוחד וכל מה שערכי בישראלי ובירושלמי. אני סמוך ובטוח שעם נוער כזה העתיד מבטיח."

"אין התרגשות גדולה מלראות את הנוער המצוין שלנו, שמדבר על חיבורים, אחווה, שיתוף ואחדות" אמר יו"ר דירקטריון 'מסע ישראלי', אלוף מיל. אליעזר שקדי, "זוהי תמצית התקווה של העם במולדתו ושל ההנהגה של הדורות הבאים שכולה חזון, ערכים והדר. היתה זו התרגשות גדולה לבצע את טקס הסיום של המחזור הירושלמי בכפר 'מסע ישראלי' שבירושלים במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון. אדם ומנהיג שמביט קדימה בחזון גדול, ביצירתיות מרשימה וביכולות ביצוע מעולות".