יבגני פרדר הוא הישראלי שנהרג מפגיעת הכטב"ם החותי | פרטים חדשים על המתקפה

יבגני פרדר, בן 50, תושב העיר הוא האזרח שנהרג מפגיעת כטב"ם חות'י הלילה בתל אביב. פרטים חדשים על האירוע החמור: הכטב"ם, "סמאד-3" פותח באיראן ושודרג בתימן, מיכל דלק מותאם אפשר את שהייתו הרבה באוויר | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/24 14:52 יג בתמוז התשפד

יבגני פרדר הוא הישראלי שנהרג מפגיעת הכטב"ם החותי | פרטים חדשים על המתקפה
זירת האירוע, צילום: Erik Marmor,Flash90

הותר לפרסום כי יבגני פרדר, תושב תל אביב בן 50 הוא האזרח הישראלי שנהרג בפגיעת הכטב"ם החות'י הלילה (ו') בתל אביב. באירוע נפצעו עוד עשרה ישראלים ומתחקיר ראשוני שערכו בצה"ל עולה כי התקלה שגרמה לכך שהכטב"ם לא יורט, מקורה ב"טעות אנוש", כך על פי דובר צה"ל.

תיעוד: רגע פגיעת הכטב"מ בתל אביב

פרטים חדשים: מיכל הדלק הייעודי שאפשר את התקיפה

פרטים חדשים על התקרית החמורה מעידים כי הכטב"ם מסוג "סמאד-3" בגודל הנחשב לבינוני עם מוטת כנפיים של 4.5 מטרים שהה זמן רב באוויר וצלח את הדרך הארוכה בזכות מיכל דלק מותאם שהותקן על גבו.

בנוסף נבדקת העובדה כי הכטב"ם שהה מעל שמי הים זמן ממושך על מנת שהכוננות בישראל תרד מאחר ובאותה שעה בדיוק יורט כטב"ם אחר באיזור ים המלח. במה"ל אומרים כי מאז פרוץ המלחמה יורטו מעל אלף כטב"מים שנורו לשטח ישראל.

הבניין בו התנגש הכטב"ם

הבניין בו התנגש הכטב"ם צילום: Erik Marmor,Flash90

חיל האוויר לקח אחריות על המחדל הביטחוני

חיל האוויר לקח אחריות על המחדל הביטחוני והבהיר כי אכן היה צורך להפיל את הכטב"מ. עם זאת, טרם אושר באופן סופי כי הכטב"מ שחדר לישראל הגיע מתימן, אך יודעים לומר כי מדובר בכטב"מ לטווח ארוך שטס בגובה נמוך ועשה את דרכו במשך שעות ארוכות לעבר ישראל. הכטב"מ הגיע מהים והתפוצץ על דירה בתל אביב.

זירת הפגיעה, תל אביב

זירת הפגיעה, תל אביב צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

הרמטכ"ל הורה על חקירה מודיעינית מעמיקה

בעקבות האירוע החמור, הרמטכ"ל, תא"ל הרצי הלוי, כינס כבר בחמש בבוקר הערכת מצב ראשונית עם הצמרת הביטחונית והנחה על חקירה מודיעינית מעמיקה ואיסוף ממצאים מהזירה, זאת כדי להבין את סוג הכלי שהתפוצץ ואת נתיבי הטיסה שלו.