סקר מנדטים נתניהו שובר שיא של חצי שנה - בן גביר בשפל: סקר חדש

סקר ערוץ 14 מגלה תוצאות שישמחו את נתניהו: מפלגת הליכוד מתחזקת בארבעה מנדטים ומתקרבת לרף ה-30, בן גביר מדשדש עם שמונה בלבד וסמוטריץ' שוב על סף אחוז החסימה | סקר המנדטים המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 23:10 יב בתמוז התשפד

נתניהו שובר שיא של חצי שנה - בן גביר בשפל: סקר חדש
נתניהו ובן גביר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90, Chaim Goldberg/Flash90

ברקע סערת חוק הרבנים שחולל השר איתמר בן גביר והסדקים בקואליצית הימין, סקר ערוץ 14 שהתפרסם הערב (ה') מגלה מגמת התחזקות חריגה עבור ראש הממשלה נתניהו שמנזק בארבעה מנדטים מהסקר הקודם ומגיע ל28. במקביל, מפלגת עוצמה יהודית ממשיכה להיחלש עם 8 מנדטים בלבד מנדטים ואילו מפלגת הדמוקרטים של יאיר גולן שומרת על מגמת ההתחזקות ועולה ל-11 מנדטים.

גנץ יציב, לפיד נחלש וסמוטריץ' מתרסק

מפלגתו של גנץ, "המחנה הממלכתי", ממשיכה לשמור על יציבות וזוכה ל-16 מנדטים, בעוד מפלגתו של לפיד נחלשת שוב, והפעם משיגה 12 מנדטים בלבד. מפלגת נוספת שחטפה מכה בסקר הנוכחי היא מפלגתו של סמוטריץ', שאחרי מגמת עלייה שהגיעה בשיאה ל-6 מנדטים, המפלגה צונחת שוב לארבעה מנדטים בלבד.

המפלגות החרדיות והערביות שומרות על יציבות

במפלגות הערביות והחרדיות נשמרת היציבות. מפלגת ש"ס זוכה לעשרה מנדטים תוצאה זהה לכלל החודשים האחרונים. מפלגת יהדות התורה שומרת גם היא על כוחה עם שמונה מנדטים, רע"מ של מנסור עבאס מגיעה ל-6 מנדטים ואילו חד"ש תע"ל בראשות איימן עודא ואחמד טיבי מקבלת ארבעה מנדטים - על סף אחוז החסימה.

סקר ערוץ 14 המלא:

הליכוד - 28
המחנה הממלכתי - 16
ישראל ביתנו - 13
יש עתיד - 12
הדמוקרטים - 11
ש"ס - 10
עוצמה יהודית - 8
יהדות התורה - 8
רע"מ - 6
הציונות הדתית - 4
חד"ש תע"ל - 4

מתחת לאחוז החסימה:

בל"ד 2.4%
הימין הממלכתי 1%

גושים:

תומכי נתניהו 58
מתנגדי נתניהו 52
רע"מ 6
חד"ש-תע"ל 4