צביקה יחזקאלי על סינוואר: "יותר קונספציה מה-7 באוקטובר"

הפרשן לענייני ערבים של ערוץ i24NEWS שיתף בראיון לרדיו 103FM על תחושותיו לגבי המתרחש בהנהגת חמאס לאחר מה שמסתמן כחיסול מוצלח של מוחמד דף. "אם המודיעין שלנו לא יודע איפה יחיא סינוואר נמצא, זה יותר קונספציה מה-7 באוקטובר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 11:35 יב בתמוז התשפד

צביקה יחזקאלי על סינוואר: "יותר קונספציה מה-7 באוקטובר"
צבי יחזקאלי, צילום: יורי סקוירסקי

הפרשן לענייני ערבים של ערוץ i24NEWS צביקה יחזקאלי התראיין הבוקר (ה') לגאולה אבן סער וניסים משעל ברדיו 103FM והעניק פרשנות למצב העניינים בהנהגת חמאס עם חיסולו המסתמן של מוחמד דף. יחזקאלי התייחס תחילה לתקשורת בין סינוואר והנהגת החוץ של חמאס ברקע המגעים לעסקת חטופים: "יש לנו גם את החטופים, ואנחנו לא רואים את חמאס מתגמש. הנהגת החמאס בחו"ל לא בקשר רציף עם סינוואר ואחיו".

כאשר נשאל האם סביר שהמודיעין הישראלי יודע על מיקומו של סינוואר השיב יחזקאלי בנחרצות: "אם המודיעין שלנו לא יודע עד השלב הזה איפה יחיא סינוואר נמצא, זה יותר קונספציה מה-7 באוקטובר. מה שכן, אתה לא יכול לפעול משום שהוא מקיף את עצמו בחטופים".

יחיא סינוואר

"אם המודיעין לא יודע איפה הוא זה יותר קונספציה מ-7 באוקטובר", יחיא סינוואר | , צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

זו עסקת ביניים - אין לך ערובה שתקבל מנגון לשחרור החטופים

ביחס לעסקה הנידונה במשא ומתן עם חמאס הציג יחזקאלי את הבעייתיות הגדולה המשתקפת ממנה כרגע בחוסר הוודאות שבהשבת כלל החטופים: "זו עסקת ביניים, שאין לך שום ערובה לזה שכשאתה תתן את מה שתתן, הם בעצם יקבלו את מה שיקבלו - הפסקת המלחמה ומשם תמשיך למנגנון לשחרור חטופים - אין לך ערובה לדבר הזה".

נסראללה מסתכל עלינו ורואה שאנחנו לא עושים כלום

כאשר נשאל על דעתו האישית על העסקה אמר: "זו עסקה רעה ואני אצטרך ללכת אליה כשאין לי ברירה. אני חושב שישראל עדיין לא ניצלה את כל היכולות שלה ללחוץ על חמאס להתקפל בעסקה". בסיום הראיון בחר יחזקאלי להעביר מסר בנוגע למצב בצפון: "נסראללה מסתכל עלינו, הוא שומע את האיומים ורואה שאנחנו לא עושים כלום. אם נצא בעסקה ההרתעה שלנו תיפגע".