החטיבה החרדית החדשה תאסור על מפקדיה הסרוגים "להביא את ערכי הרב קוק"

במהלך כינוס הכנה להקמת החטיבה החרדית החדשה, נשמע האלוף דוד זיני כשהוא מסביר את גבולות החטיבה בין השאר, למפקדים יותר להסתובב עם טלפונים כשרים בלבד, וייאסר עליהם להתנצח עם החיילים בענייני השקפה: "אם חייל יירד ברמה אחת רוחנית בשירות, זה יהיה כישלון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 09:59 יב בתמוז התשפד

החטיבה החרדית החדשה תאסור על מפקדיה הסרוגים "להביא את ערכי הרב קוק"
מתוך טקס הסיום של נצח יהודה, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

בניסיון לגייס חרדים לא בכפייה אלא בהסכמה, בצה"ל מקשיחים את התנאים לחטיבה החרדית שתוקם. בין השאר, מפקדים סרוגים לא יוכלו להביא את "ערכי הרב קוק" לחיילי החטיבה, סגל הפיקוד יהיה עם טלפונים כשרים בלבד, ועל המפקדים ייאסר להתנצח עם החיילים.

אם חייל חרדי ירד ברמה רוחנית אחת - נכשלנו

בציטוטים שנחשפו הבוקר ברשת ב', נשמע האלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, כשהוא מסביר את הגבולות בכינוס הכנה לסגל הפיקוד בחטיבה החרדית שמוקמת בימים אלה:
"מפקדים מהציבור הדתי לאומי וחרדים לאומים יצטרכו ללמוד לא להביא את הערכים של הרב קוק לחטיבה ולא להתנצח בהשקפה עם הבחורים החרדים".

עוד קבע האלוף זיני כי "סגל הפיקוד יהיו חרדים עם טלפונים כשרים". וכן הוסיף: "אם חייל חרדי יירד ברמה אחת רוחנית בשירות, זה יהיה כישלון מבחינתנו ואנחנו נעשה תחקיר פנימי". נושא קריטי נוסף מבחינת החטיבה החרדית נוגע לנשים שיבואו במגע עם החיילים החרדים. על כך אמר הרב הראשי לצה"ל: "בכל הנושאים של מעבר בבסיסים שיש בהם בנות, נתייעץ עם ההנהגה החרדית".