מפקד חיל האוויר טוען: לא הייתה לנו בעיית כשירות מבצעית ב-7 באוקטובר

על רקע הביקורות הנשמעות על כך שחיל האוויר לא פעל בשעה שהטבח השתולל בקיבוצים, טען האלוף תמיר בר כי חיל האוויר אכן פעל וכי לא הייתה בעיה כלל. עוד הוא הדגיש כי ממצאי תחקור החיל יושלמו בשבועות הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/24 22:49 יא בתמוז התשפד

מפקד חיל האוויר טוען: לא הייתה לנו בעיית כשירות מבצעית ב-7 באוקטובר
מפקד חיה"א אלוף תומר בר |, צילום: דובר צהל

התחקיר שפורסם השבוע על הקרב בבארי במהלך ה-7 באוקטובר, רק עורר ביקורות נוספות על תחקור קציני הצבא הבכירים ועל תפקוד חיל האוויר בשעות הקשות הללו. במהלך טקס סיום קורס קצינים של חיל האוויר, הבהיר מפקד החיל אלוף תומר בר כי "חיל האוויר נכנס לאירועי אותה שבת ארורה, ללא בעיית כשירות מבצעית".

בשבועות הקרובים נסיים את תחקור חיל האוויר

"לאחרונה נשמעות אמירות שונות לגבי כשירות החיל בשבעה באוקטובר" התייחס האלוף תומר בר לביקורות. "מעל במה זו, אני מבקש לומר בצורה ברורה- חיל האוויר נכנס לאירועי אותה שבת ארורה, ללא בעיית כשירות מבצעית. המראנו למלחמה הרב זירתית הקשה הזו מאוחדים ומלוכדים, על אף המחאה, ומאז לא נחתנו. לא ננחת עד להשלמת המשימה, עד לניצחון כל אויבנו".

"בשבועות הקרובים נסיים את ביצוע התחקיר החילי, נציגו פנימה בתוך צה"ל ולאחר מכן נציגו לציבור בשקיפות. בשבוע שעבר הוצג לציבור תחקיר האירועים בישוב בארי. כמפקדם - נתתי ואני נותן גיבוי להחלטות אשר קיבלו בשטח בבוקר השבעה באוקטובר. תרבות התחקור נטועה עמוק ב-DNA של חיל האוויר. כך נהיה טובים יותר, ראויים יותר לאזרחים עליהם נשבענו להגן".