במקביל ללחימה: ישראל נערכת להקמת בית חולים לילדים פלסטינים

חיל הרפואה הנחה את משרד הבריאות להקים בית חולים לילדים פלסטינים החולים במחלות כרוניות - בשטח ישראל. המהלך נועד ככל הנראה על מנת להגביר את הלגיטימציה הבין לאומית, וכן להראות נכונות לקראת עסקת חטופים אפשרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 19:37 י בתמוז התשפד

במקביל ללחימה: ישראל נערכת להקמת בית חולים לילדים פלסטינים
ילדים בעזה, אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

על רקע המאמצים של ישראל לקבלת לגיטימציה בין לאומית, וכן על רקע החשש מפני התביעה של דרום אפריקה בבית הדין בהאג, בישראל נערכים להקמת בית חולים זמני שיטפל בילדים פלסטינים מעזה. כך פורסם הערב (ג') ב-ynet.

בית החולים - לילדים עם מחלות כרוניות

על פי הדיווח, חיל הרפואה הנחה גורמים רלוונטים במערכת הבריאות ובמשרד הבריאות להקים מתקן רפואי בשטח ישראל. המתקן מיועד לטפל בילדים פלסטינים מרצועת עזה החולים במחלות כרוניות, ביניהן ניתן למנות חולי סרטן, סכרת ופגיעות אורטופדיות.

כאמור, המהלך יצא לפועל על רקע המגעים לעסקת חטופים בימים אלה, ובתקווה כי הדבר יעורר הבנות בין הצדדים. בנוסף מנסה ישראל לזכות בחזרה בלגיטימציה הבין לאומית, וכן לשפר עמדות לקראת הדיונים העתידיים בהאג.

פורום תקווה: "זאת החלטה מקוממת שמרתיחה את דמנו ומפקירה שוב את ילדינו"

משפחות חטופים מפורום תקווה הגיבו להחלטה: "בעוד אנו צופים בתמונות הקשות של התצפיתניות שלנו אשר נמצאות בשבי החמאס יחד עם שאר יקירנו מעל תשעה חודשים, כעת אנו שומעים כי שר הביטחון ומדינת ישראל מקימה בטוב ליבה בית חולים לילדי האויב. זאת החלטה מקוממת שמרתיחה את דמנו ומפקירה שוב את ילדינו". המשפחות הוסיפו: "ההורים של הילדים האלו ככל הנראה היו חלק מהטבח בשמחת תורה ואסור לנו בשום אופן להכניס לשטחנו אפילו לא עזתי אחד. אין מחוות לאויבים. את האויבים מנצחים".