עשרות אלפי הפצצות וחיסולים: צה"ל מפרסם את נתוני המלחמה

צה"ל מסכם את מלחמת חרבות ברזל עד נקודה זו: עשרות אלפי מטרות הופצצו מהאוויר, 14 אלף מחבלים חוסלו ונעצרו - ביניהם חלק גדול ממפקדי היחידות ומהבכירים. עוד משחררים בצה"ל עדויות נדירות מתוך עזה: צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 18:03 י בתמוז התשפד

עשרות אלפי הפצצות וחיסולים: צה"ל מפרסם את נתוני המלחמה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

לאחר תשעה חודשי מלחמה, צה"ל מסכם את ההישגים המבצעיים: הכוחות חיסלו ועצרו כ-14,000 מחבלים. בין המחבלים שחוסלו: 6 מחבלים בדרג מפקדי חטיבות, מעל ל-20 מחבלים בדרג מפקדי גדודים וכ-150 מחבלים בדרג מפקדי פלוגות.

בזכות מאמץ מודיעיני ומבצעי מדויק ועצים, מחצית מהנהגת הזרוע הצבאית של חמאס חוסלה עד שלב זה של המלחמה בסדרת תקיפות וסיכולים. צה"ל ממשיך במשימה החשובה לרדוף את צמרת בכירי ארגון הטרור חמאס כחלק ממטרת פירוק יכולותיו של הארגון. כזכור, בשבת האחרונה נערך ניסיון חיסול של מנהיג חמאס מוחמד דף, שטרם נודעו תוצאותיו.

מפת חיסולי הבכירים

מפת חיסולי הבכירים צילום: דובר צה"ל

עשרות אלפי מטרות הופצצו מהאוויר

עד כה צה"ל תקף כ-37,000 מטרות מהאוויר בשטח הרצועה, ויותר מ-25,000 תשתיות טרור ואתרי שיגור. מרכז האש של פיקוד הדרום בשיתוף פעולה עם חיל האוויר מכווין את התקיפות האוויריות לצד ביצוע סגירות מעגל מהירות נגד אתרים לתקיפת מהם שוגרו רקטות לעבר הארץ והכוחות ברצועה.

לצד זאת, צה"ל מרכז מאמץ באיתור מחבלים אשר מתמקמים ומתבססים באתרים רגישים ברחבי הרצועה, ובהם בתי חולים, בתי ספר ומחסות הומניטריים. אלו מנוצלים באופן ציני על ידי מחבלים אשר מנסים להשתמש בהם כמקומות מסתור ובסיסי טרור. התקיפות כנגד תשתיות אלו מבוצע בהתאם לדין הבינלאומי ותכליתו למנוע שיקום של יכולות ארגוני הטרור.

מודיעין מדויק

אגף המודיעין ומערך המודיעין של פיקוד הדרום, מפיקים מודיעין איכותי שמאפשר ותומך את לחימת הכוחות המתמרנים בכל רחבי הרצועה. מודיעין זה מאפשר הוצאה לפועל של שורת מבצעים יזומים ופשיטות ממוקדות נגד תשתיות טרור וריכוזי מחבלים, זאת על בסיס אינדיקציות מודיעיניות מדויקות. הכוחות בשטח נלחמים במקביל מעל הקרקע ובתת-קרקע.

מערך ההנדסה של פיקוד הדרום ייצר תוכנית פעולה למול מערכת התת-קרקע של חמאס ופועל להמשך מיפויה והשמדתה באופן יסודי. עד כה כוחות צה"ל השמידו עשרות אתרי ייצור ומחרטות, תוואים תת-קרקעים התקפיים ואסטרטגים של הארגון.

תיעוד: מנהרות חמאס מנקודת מבטו של כלב עוקץ