עיריית בני ברק והשרים החרדים גינו את תקיפת קציני צה"ל: "אין חלקינו עמהם"

בסיום פגישה שערכו עם הרב דוד לייבל, בעניין הקמת החטיבה החרדית הראשונה בצה"ל, האלוף דוד זיני ותא"ל שי טייב הותקפו על ידי המון חרדי בעיר בני ברק. השר ארבל הגיב: "קומץ קיצוניים, ראויים לכל גינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 10:06 י בתמוז התשפד

עיריית בני ברק והשרים החרדים גינו את תקיפת קציני צה"ל: "אין חלקינו עמהם"
חרדים מפגינים בעקבות הפרשה, צילום: דוברות המשטרה

סערת גיוס החרדים: האלוף דוד זיני ותא"ל שי טייב הגיעו לבני ברק על מנת להיפגש עם הרב דוד לייבל, ובסיום הפגישה חרדים קיצוניים תקפו את רכבם של השניים, זרקו בקבוקים וקראו קריאות גנאי. כוחות משטרה חילצו את הקצינים מהאירוע.

השר משה ארבל מש"ס הגיב על התקרית: "קומץ הקיצוניים שקראו אמש בבני ברק לאלוף דוד זיני ולתא"ל שי טייב קריאות "רוצח" אחרי פגישה עם רב חשוב בעיר, לא מייצגים אפילו את עצמם. הם ראויים לכל גינוי. ואין חלקנו עמהם".

השר גולדקנופף: אני רואה בחומרה רבה את התקיפה של נציגי צה"ל הלילה בעיר בני ברק, על ידי גורמי שוליים סהרוריים שלא מייצגים את הציבור החרדי ואת תושבי העיר. אין שום מקום למעשי אלימות הנוגדים לחלוטין את תורתנו הקדושה, "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם".

הפגנת החרדים בירושלים

הפגנת החרדים בירושלים, צילום: דוברות המשטרה

עיריית בני ברק: "האירוע אינו משקף את רוח העיר ודמותה"

"עיריית בני ברק מוקיעה ומגנה בכל פה את ההפגנה הקיצונית נגד קציני צה"ל", נכתב בהודעה מצידה, "שאירעה אמש על ידי קיצוניים בתחומי העיר. אנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט את כל הצעדים על מנת למנוע היתכנות של מקרים מעין אלה. האירוע אינו משקף את רוח העיר ודמותה, עיר של חיי תורה ויראה אך בראש ובראשונה עיר של כבוד האדם וכבוד הבריות.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מגנה בכל תוקף את תקיפת קציני צה"ל אמש בבני ברק ע"י קיצוניים. קציני צה"ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית שמוסרים את נפשם בימים אלה ממש למען ביטחונם של כל אזרחי ישראל. המשטרה תפעל לאתר הפורעים ולמצות איתם את הדין".

חרדים נגד הגיוס |

חרדים נגד הגיוס |, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הרב לנדו: "זאת התאבדות מוחלטת"

לפני כשבוע, ברקע פסיקת בג"צ המחייבת את גיוס בני הישיבות והכרזת גלנט על צווי הגיוס שיצאו כבר החודש, ראש ישיבת סלבודקה בבני ברק ומנהיג הציבור הליטאי, הרב דוב לנדו התייעץ עם יו"ר וועד הישיבות הרב קופמן ותקף בחריפות את החלטתו של גלנט: "מדינה שמגייסת את בני הישיבות אין לה זכות קיום" אמר. "בשעת מלחמה רוצים לקחת את הזכות של לומדי התורה - זאת התאבדות מוחלטת" הוסיף.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il