לא יוני ולא יולי: זה החודש הכי מסוכן בכבישים בשנה

בחודשי הקיץ נפגעים הכי הרבה אנשים בתאונות דרכים. כך קבע דו"ח חדש של עמותת אור ירוק. למקום הראשון הגיע חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 19,954 בני אדם לאורך העשור האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 15:15 י בתמוז התשפד

לא יוני ולא יולי: זה החודש הכי מסוכן בכבישים בשנה
תאונת דרכים |, צילום: William A. Morgan,Shutterstock

דו"ח חדש של עמותת אור ירוק קבע כי בחודשי הקיץ נפגעים הכי הרבה אנשים בתאונות דרכים. לאור כך שבחודשים האלו יותר אנשים מבלים מחוץ לבית, כמו כן הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, רבים נוהגים בכבישים לא מוכרים, החום הכבד מגביר את העייפות ובנוסף רבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים.

אמבולנס, העיר הכי מסוכנת בישראל

אמבולנס, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

במקום הראשון: חודש אוגוסט שבמהלך העשור האחרון נפגעו 19,954 בני אדם

למקום הראשון הגיע חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו בתקופה זאת 19,954 בני אדם לאורך העשור האחרון. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יולי שבמהלכו נפגעו 19,379 בני אדם בין השנים 2014-2023. למקום השלישי, הגיע חודש יוני שבמהלכו נפגעו 19,192 בני אדם בתאונות בעשור האחרון. לבסוף, החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של עמותת אור ירוק הוא חודש נובמבר שבו נפגעו 16,388 נפגעים בין השנים 2014-2023.

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2024 היא הקטלנית בעשרים השנים האחרונות"

בנוסף נבדק בדו"ח מהו החודש המסוכן בכל עיר. מהנתונים עולה כי חודש יוני הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בתל אביב-יפו. אוגוסט הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בירושלים ויולי הוא החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחיפה. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "שנת 2024 היא הקטלנית ביותר בעשרים השנים האחרונות. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים ובהיערכות נכונה ניתן לצמצם את תאונות הדרכים".