צה"ל: פיילוט שילוב הנשים יידחה - הטנקים מוקצים לתמרון הקרקעי

הצבא הודיע כי קיים מחסור בתחמושת, טנקים וכוח אדם בחיל השריון ולכן הוא דוחה בשנה פיילוט של התנסות לוחמות שריון בלחימה מעבר לכוחות האויב. "אמצעי לחימה מוקצים בעת הזו למלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 20:22 ט בתמוז התשפד

צה"ל: פיילוט שילוב הנשים יידחה - הטנקים מוקצים לתמרון הקרקעי
טנק צה"ל בעזה |, צילום: דובר צה"ל

צה"ל דוחה שילוב נשים לוחמות בלחימת הצבא מעבר לקווי האויב עקב "מחסור בטנקים רבים שנפגעו במלחמה ומחסור בתחמושת". בעקבות המחסור, צה"ל הודיע כי הוא דוחה בשנה פיילוט התנסות לוחמות שריון בתמרון הקרקעי. ההודעה פורסמה היום (ב') בתשובה לבג"צ, בנוגע לעתירה שהוגשה לפני כשנה וחצי על ידי חיילות בבקשה לפתיחת תפקידי לחימה נוספים לנשים.

נשים לוחמות, ארכיון

נשים לוחמות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

האילוצים למניעת ההתנסות: אי-כשירות טנקים, מחסור בתחמושת ובכוח אדם בחיל השריון

הצבא תכנן להתחיל התנסות של שילוב לוחמות שריון בתמרון מעבר לקווי האויב אך הפיילוט נדחה בשנה לנובמבר 2025, עקב מספר סיבות: "יש אילוצים רבים שימנעו בשנה הקרובה את פתיחת ההתנסות, ובהם אי-כשירות של טנקים רבים; מחסור בתחמושת או היקף מתגייסים רב לחיל השריון הנדרש למלא את השורות בדרום ובצפון שלא במסגרת התנסות ומחסור בסגל ההכשרה". נכתב בתגובת צה"ל לבג"צ.

דובר צה"ל: אמצעי לחימה - "מוקצים בעת הזו למלחמה"

בהמשך לפרסום התשובה, דובר צה"ל הגיב: "בהמשך לתגובה שהוגשה היום לבג"ץ בנושא עתירה בעניין שירות נשים בתפקיד לחימה נדגיש כי אמצעי לחימה במערך השריון, לרבות טנקים וחימושים, מוקצים בעת הזו למלחמה בעדיפות על פני הכשרה והרחבת התנסויות, בהן התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן".