אמר ש"חלומו האולטימטיבי הוא לתקוף בית כנסת ברקטה בסגנון חמאס" - ונעצר

על פי "פוליטיקו" אנדרו טקיסטוב, צעיר בן 18 מניו ג'רזי, דיבר על "דרכים שונות לפוצץ בתי כנסת בעזרת חומרי נפץ ורקטות". הוא הואשם בשידול אדם אחר למעשה חבלה במתקן אנרגיה בארה"ב: "החזיק באידיאולוגיה של עליונות לבנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 12:51 ט בתמוז התשפד

אמר ש"חלומו האולטימטיבי הוא לתקוף בית כנסת ברקטה בסגנון חמאס" - ונעצר
בית כנסת בפיטסבורג, ארכיון, צילום: Tupungato,Shutterstock

מחלקת המשפטים של ארה"ב הוציאה בסוף השבוע האחרון צו מעצר והגישה כתב אישום נגד אנדרו טקיסטוב, בן 18 מניו ג'רזי באשמת שידול לחבלה והרס של מתקני אנרגיה. עוד נטען כי אנדרו החזיק בדעות של עליונות לבנה ולפי התובע של מדינת ניו ג'רזי פיליפ סלינגר "העלה פוסטים המזכירים את אדולף היטלר ועודד אלימות נגד קהילות של שחורים ויהודים".

"לתקוף בית כנסת בעזרת רקטה"

באתר החדשות "פוליטיקו" צוטט טקיסטוב בשיחותיו עם סוכן סמוי כאומר ש"חלומו הגדול ביותר הוא לתקוף בית כנסת בעזרת רקטה בסגנון חמאס". בנוסף, התבטא בצורה גזענית נגד שחורים ויהודים והחזיק בדעות גזעניות.

נעצר לאחר מעקב של סוכן סמוי

לפי מחלקת המשפטים האמריקאית, טקיסטוב נעצר כאשר היה בדרכו לאוקראינה להצטרף ללחימה במסגרת ארגון מתנדבים רוסי. מעצרו הגיע לאחר שהושג לגביו מידע רב מסוכן סמוי שהיה עימו בקשר מחודש ינואר. במהלך התקופה של ההתקשרות בין השניים, ניסה טקיסטוב לגייס את הסוכן הסמוי לבצע מעשי חבלה בתחנת חשמל אמריקאית ואף לימד אותו כיצד להימנע מזיהוי ואיך להכין בקבוקי תבערה.