הניו יורק טיימס: זאת הסיבה שדף עלה מעל הקרקע

עיתון הניו יורק טיימס חשף פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מוחמד דף: מצבו הבריאותי של דף אילץ אותו לעלות מעל הקרקע, הווילה שבה חוסלו בכירי החמאס הייתה תחת מעקב במשך שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/24 09:36 ט בתמוז התשפד

הניו יורק טיימס: זאת הסיבה שדף עלה מעל הקרקע
מוחמד דף ברקע הניו יורק טיימס, צילום: dennizn / Shutterstock.com, דובר צה"ל

ישראל עקבה במשך שבועות מקרוב אחרי הוילה שבה שהה מח"ט חאן יונס ראפע סלאמה, כך נחשף הלילה (ב') בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, בישראל עקבו אחרי הווילה אך החליטו שלא להפציץ אותה וזאת בכדי להמתין לשעת כושר שבה יגיע ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, לבקר בוילה היוקרתית.

בגלל בעיותיו הבריאותיות: מוחמד דף נאלץ לעלות מעל הקרקע

לפי הערכות גורמי מודיעין, בעיותיו הבריאותיות של דף אילצו אותו להעביר זמן רב מעל הקרקע. דף, כך מסתבר, נתן אמון מוחלט בסלאמה ונהג לבלות עימו בווילה המדוברת. במהלך יום שישי התקבל מודיעין על שהותו של דף במתחם, ידיעת הזהב הועברה לנתניהו ובשעה 10:00 בשבת הוזנקו מטוסי הקרב, תוך שמתחמי חירום נוספים אליהם יכלו להתפנות נפגעי התקיפה - הותקפו גם הם.

מוחמד דף הופצץ בחמש פצצות כבדות תוצרת ארה"ב

העיתון האמריקני דיווח כי האתר שבו שהו בכירי החמאס הותקף בלא פחות מ-5 פצצות כבדות ומדויקות תוצרת ארה"ב, למרות שמדובר באזור הומניטרי. כזכור, אתמול הכחיש בכיר בחמאס את הצלחת החיסול ואמר לסוכנות הידיעות AFP הצרפתית שרמטכ"ל חמאס שרד את התקיפה וכי הוחלט להקפיא את שיחות המו"מ עם ישראל. עם זאת בחמאס אישר כי ראפע סלאמה, מפקד חטיבת רפיח חוסל בתקיפה ומאוחר יותר צה"ל והשב"כ הודיעו בהודעה רשמית כי המח"ט, ראפע סלאמה, חוסל. גורלו של דף עדיין לא ידוע.