תושבי הצפון נשכבו על הכביש בתוך שקי שינה: "נשארנו מופקרים"

בסמוך לישיבת ממשלה שהתרחשה היום התקיימה מחאה של מפונים מהצפון, משפחות חטופים ומשפחות נופלים בקריאה להמשיך בלחץ הצבאי בצפון והדרום ולא ללכת על עסקה "מופקרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 14:38 ח בתמוז התשפד

תושבי הצפון נשכבו על הכביש בתוך שקי שינה: "נשארנו מופקרים"
השרה סילמן משוחחת עם המפגינים, צילום: פורום הגבורה

מאות מוחים הפגינו היום (א') בכניסה לישיבת הממשלה בירושלים, ההפגנה נערכה בקריאה לא להיכנע לעסקה מופקרת לדבריהם ולהמשיך את הלחץ הצבאי בצפון ובדרום עד השגת הניצחון. יוזמי ההפגנה הם "מטה נלחמים על הצפון" ובנוסף משפחות הנופלים בחסות "פורום הגבורה" ומשפחות חטופים בחסות "פורום תקווה". המוחים שכבו על הכביש בתוך שקי שינה ואמרו: "אין לנו בית, נשארנו מופקרים ברחוב".

"אם מדינת ישראל לא תתעשת זה יהיה לשווא"

ההפגנה נפתחה במיצג מחאה של משפחות מפונים מ"מטה נלחמים על הצפון". לאחר מכן נשא דברים איציק בונצל, אביו של הלוחם סמ"ר עמית בונצל ז"ל שנפל בקרב בשגא'עייה. המחאה התבצעה כחלק מיום המלחמה על הצפון שיזמו מפוני הצפון בקריאה למלחמה שתוביל לניצחון לטווח הארוך: "כבר תשעה חודשים שאנחנו עקורים מהבית, ואם מדינת ישראל לא תתעשת זה יהיה לשווא. מלחמה, עכשיו".

מוחים בהפגנה בסמוך לישיבת הממשלה

מוחים בהפגנה בסמוך לישיבת הממשלה צילום: פורום הגבורה

צביקה מור: בדרך של לחץ צבאי אמיתי נביא עסקה טובה יותר

צביקה מור, אביו של איתן מור החטוף בעזה, הגיע יחד עם בני משפחתו להפגנה ואמר: "העסקה שמוצגת לנו כעת באמצעי התקשורת תשאיר את איתן ועוד עשרות חטופים בעזה, הפטריות שראינו אתמול בעזה הן פטריות של עוצמה וכוח שיחלישו את האויב. בדרך של לחץ צבאי אמיתי נביא עסקה טובה יותר שתשיב את כל החטופים הביתה".