החטוף שחולץ שחזר: "באותו רגע הסתובבנו והתחלנו לרוץ"

אנדריי קוזלוב שחולץ מהשבי לאחר שמונה חודשים התראיין בסוף השבוע על התקופה בשבי: "בשלושת הימים הראשונים ממש פחדנו מכל דבר". על החילוץ: "ראינו הרבה חיילים, כולם היו מאוד שמחים. הם לקחו אותנו בכתף ואמרו הכול בסדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 11:27 ח בתמוז התשפד

החטוף שחולץ שחזר: "באותו רגע הסתובבנו והתחלנו לרוץ"
אנדרי קוזלוב |, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

אנדריי קוזלוב, שחולץ מרצועת עזה בתחילת חודש יוני האחרון לאחר 246 ימים בשבי, התראיין בסוף השבוע האחרון לחדשות 12. בראיון, קוזלוב שיתף על רגעי החטיפה, על החוויות הקשות בשבי ועל החילוץ. לדבריו רגעי החטיפה היו קשים וטראומטיים.

"רצנו בשדה וראינו את המכונית, וחלק מהם ירו באוויר"

"רצנו בשדה וראינו את המכונית, וחלק מהם ירו באוויר. באותו רגע הסתובבנו והתחלנו לרוץ". קוזלוב, נחטף לעזה יחד עם שלומי זיו שנהג בעצמו ברכב לעזה, אנדריי ישב לידו ומאחוריהם המחבל שחטף אותם הוביל אותם באיומי נשק לדירה ברצועה. לאחר מספר שעות, אלמוג מאיר ז'אן הצטרף אליהם והשלושה שהו יחד לאורך כל התקופה בשבי.

מנהרת טרור, ארכיון

מנהרת טרור, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

החטוף שחולץ: "בחודשיים הראשונים הייתי כבול באזיקים"

קוזלוב המשיך ותיאר את התקופה בשבי: "בשלושת הימים הראשונים ממש פחדנו מכל דבר. רק לחשנו". לדבריו: "בחודשיים הראשונים הייתי כבול באזיקים, עם מרחק של בערך 20 סנטימטר בין הידיים ואולי 40 סנטימטר בין הרגליים. היינו צריכים לבקש רשות ללכת לשירותים, לבקש רשות כמעט עבור כל דבר - הם יושבים מולנו עם מקלות גדולים וסכינים גדולים".

על החילוץ: "ראינו הרבה חיילים, כולם היו מאוד שמחים. הם לקחו אותנו בכתף ואמרו הכול בסדר"

בנוגע לחילוץ, קוזלוב שיתף כי הוא פחד רק למספר שניות: "ראינו הרבה חיילים, כולם היו מאוד שמחים לעשות את מה שהם עשו, ראיתי כמה הם היו מאושרים - הם חייכו אלינו, הם לקחו אותנו בכתף ואמרו 'הכול בסדר, אנחנו מחלצים אותך, היום בערב תהיה בבית'. ואתה אומר לעצמך 'אוקיי, יש לנו סיכוי'. והם אומרים 'היום הביתה, היום הביתה' - באמת?".