חמאס: "הוחלט לעצור את שיחות המו"מ, מוחמד דף חי"

המגעים לעסקת חטופים הופסקו לאחר תקיפת צה"ל. כך לפי גורם בחמאס. לפי הבכיר, השיחות נעצרו "בעקבות חוסר הרצינות של ישראל". בנוגע לרמטכ"ל חמאס, הגורם הכחיש את מותו ומסר:  "דף מפקח בצורה טובה וישירה על פעולות הזרוע הצבאית של חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 09:24 ח בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 14/07/24 11:27

חמאס: "הוחלט לעצור את שיחות המו"מ, מוחמד דף חי"
יחיא סינוואר, צילום: Abed Rahim Khatib,FLASH 90

חמאס החליט לעצור את שיחות המו"מ עם ישראל, כך לפי דברי גורם בכיר מחמאס שפורסמו היום (א') בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. הבכיר המשיך ואמר: "איסמעיל הנייה הודיע למתווכות כי חמאס החליט לעצור את השיחות, בעקבות חוסר הרצינות של ישראל, מדיניות הדחיינות וההפרעות המתמשכת והטבח נגד אזרחים לא חמושים". בנוגע לרמטכ"ל חמאס, אמר הבכיר כי "דף חי ומצבו בסדר. דף מפקח בצורה טובה וישירה על פעולות הזרוע הצבאית של חמאס".

כזכור, שני מקורות מצריים מסרו אמש לסוכנות הידיעות רויטרס כי המגעים לעסקת חטופים הופסקו לאחר ניסיון החיסול של רמטכ"ל חמאס במחנה הפליטים אל-מואסי. לטענת הגורמים, השיחות יושהו עד שישראל תראה רצינות. כך על פי סוכנות הידיעות.

גורמים ישראלים סבורים שהחיסול יוביל לעצירה זמנית בשיחות המו"מ

הדיווח מגיע לאחר שפורסם אמש בחדשות 12 כי גורמים ישראלים במשא ומתן סבורים שישנו סיכוי שניסיון החיסול של מוחמד דף יגרום לעצירה במגעים לעסקת חטופים. אך, לטענתם, זו תהיה הצהרה תדמיתית והיא לא תגרום להשהייה מלאה של השיחות, אלא להפך.

"אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן"

כזכור, אמש במהלך מסיבת עיתונאים, ראש הממשלה התייחס למשא ומתן מול חמאס וטען כי לא הסכים לשום שינוי במתווה עסקת החטופים שעליו בירך ביידן. "בניגוד לתדרוכים מגורמים עלומים, אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו בירך ביידן, אני לא מוסיף תנאים ואני לא גורע תנאים" אמר. "החמאס ביקש להכניס 29 שינויים המתווה, ואני אמרתי אפילו לא שינוי אחד".