ניסיון התנקשות בטראמפ: היורה - תומס מתיו קרוקס, חוסל על ידי השירות החשאי

במהלך נאום בעצרת בחירות בפנסילבניה, תומס מתיו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה, פתח בירי לעבר המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונאלד טרמאפ. הוא הורד מהבמה בידי אנשי השירות החשאי כשהוא מדמם בפניו אך מניף יד לתומכיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/24 01:26 ח בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 14/07/24 07:37

ניסיון התנקשות בטראמפ: היורה - תומס מתיו קרוקס, חוסל על ידי השירות החשאי
דונאלד טראמפ, נסיון התנקשות, צילום: Evan El-Amin,Shutterstock

מספר יריות נורו לעבר דונאלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב במהלך עצרת בחירות שערך הנשיא לשעבר בפנסילבניה. טראמפ פונה מהמקום כשהוא בהכרה ואף התעקש להניף את ידו ולסמן לקהל שהוא בסדר.

האירוע החל במהלך הנאום שנשא בשידור חי, מספר יריות נשמעו מכיוון הקהל והנשיא לשעבר נפל על הבמה. תוך שניות קפצו אנשי השירות החשאי והקיפו את טראמפ ובהמשך גם הורידו אותו מהבמה. המתנקש, תומס מתיו קרוקס, בן 20 מפנסליבניה, ששהה על גג סמוך, חוסל על ידי השירות החשאי. באירוע, נהרג אדם שישב בקהל ונפצעו שניים נוספים באורח קשה. ב-AP דווח כי גורמי אכיפת החוק איתרו רובה בסגנון AR-15 בזירת הירי.

דונאלד טראמפ

דונאלד טראמפ, "הוא בסדר". צילום: shutterstock

עד ראייה שנכח באירוע מסר ל-BBC: "הבחנו בבחור מטפס לבניין שלידנו, 15 מטר מאיתנו. עמדנו שם, הצבענו על הבחור וראינו אותו בבירור עם רובה. הודענו למשטרה - הם לא ידעו מה קורה. ראינו את השירות החשאי מסתכל עלינו ולא עושה כלום - ואז שמענו חמש יריות".

"הנשיא טראמפ מודה למגיבים הראשונים על פעולתם המהירה"

דוברו של טראמפ, סטיבן צ'ונג מיהר להגיב ולעדכן במצבו של המועמד לנשיאות. "הנשיא טראמפ מודה לכוחות אכיפת החוק ולמגיבים הראשונים על פעולתם המהירה במהלך המעשה הנתעב הזה. הוא בסדר ונבדק במתקן רפואי מקומי. פרטים נוספים בהמשך", נכתב.

הנשיא ביידן: "אין מקום לאלימות באמריקה"

הנשיא המכהן ביידן מסר לאחר ניסיון ההתנקשות: "אני אסיר תודה לשמוע שהוא בטוח ושמצבו טוב. אני מתפלל עבורו ועבור משפחתו ועבור כל מי שהיה בעצרת, בעוד אנו ממתינים למידע נוסף. אין מקום לאלימות באמריקה. עלינו להתאחד כאומה אחת כדי לגנות זאת".