עמית סגל: בן גביר מתחנן להיות מפוטר - ויש לו סיבה

הפרשן הפוליטי מסביר כי מעלליו של יו"ר עוצמה יהודית בשבוע האחרון מעידים כי הוא רואה את היחלשות נתניהו, ומכוון אט אט לרשת אותו כמנהיג הימין. בן גביר לטענתו, נסמך על העלייה המטאורית של הימין הרדיקלי בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/24 11:42 ו בתמוז התשפד

עמית סגל: בן גביר מתחנן להיות מפוטר - ויש לו סיבה
בן גביר, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

בשבוע האחרון בן גביר פתח במלחמה נגד הקואליציה. הוא הודיע כי לא יצביע עבורה, מאשים את ראש הממשלה בגלוי, ורב עם סיעות חברות על ימין ועל שמאל. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר ב"ידיעות אחרונות" כי בן גביר מזהה את חולשתו של נתניהו - ופועל בכל הכוח לרשת אותו כמנהיג הימין.

"כך נראה מישהו שמתחנן להיות מפוטר"

"בפרספקטיבה בינלאומית, לא מפתיע כמה בן־גביר מתחזק במהירות, אלא להפך, כמה הוא חלש ואיטי. הימין הפופוליסטי רדיקלי מתחזק בכל העולם המערבי: לה פן, וילדרס, פראג', טראמפ. דווקא בישראל מוכת הטרור והמלחמות, מפלגה פופוליסטית עם אבות מייסדים גזענים אמורה הייתה להתחזק הרבה יותר מאשר בצרפת, בהולנד, אפילו בבריטניה. לה פן השיגה השבוע רבע מהקולות בצרפת וזו עבורה אכזבה מרה, בן גביר משיג בסקרים כשמונה אחוז וחוגג, אף שזה היה כוחו בנפרד על פי הסקרים גם ערב הבחירות הקודמות" הציג סגל.

הוא מסביר: "זה קורה מסיבה אחת: בנימין נתניהו. מנהיג הליכוד הוא מטריה רחבה דיה - או לפחות היה כזו - כדי להכניס תחתיה את כל גווני הימין. לכן בן גביר נזהר מאוד מלתקוף אותו. כשעשה זאת, מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה. כשחיבק אותו - זינק בקלפי. אבל נתניהו נחלש משמעותית, ובן־גביר פתח עליו מנועים". הוא מזכיר את מעלליו בחודש האחרון ואומר: "כך לא נוהג שותף קואליציוני זה די ברור. כך נראה מישהו שמתחנן להיות מפוטר, או לכל הפחות מישהו שלא כל כך אכפת לו שזה יקרה".

בן גביר פועל לרשת את הליכוד

סגל ממשיך ועורך השוואה זהירה: "זה קצת מוזר כשחושבים על כך שעוצמה יהודית בדרך להיות עבור הימין מה שחד"ש תע"ל היא עבור גוש השמאל, וסליחה משני הצדדים על ההשוואה: חלק מגוש חוסם אבל לא פרטנר לקואליציה עתידית. במפלגות הערביות זה אידיאולוגיה. פה, זו גם תצוגת התכלית בשנתיים האחרונות שמוכיחה שפשוט אי אפשר לעבוד עם בן גביר. הוא בלתי נהיל, לא פרטנר, סוליסט קיצוני אפילו בעולם שכידוע לא משופע בשחקנים קבוצתיים".

לבסוף הוא מגיע למסקנה כי "אין מנוס מהמסקנה שבן גביר לא רוצה לשפר עמדות מול הליכוד, אלא פועל לרשת אותו". לטענת סגל, בן גביר מנסה לתרגם את חוסר השקט של העידן הנוכחי להשתלטות על גוש הימין.