מאבד קשר עם המציאות: הטעויות המביכות של ביידן לא עוצרות

נשיא ארצות הברית מנהל מאבק על זכותו להתמודד, אבל עוד רצף טעויות מביכות וקריטיות מעלה את שאלת הכשירות שלו: מזמין לבמה את זלנסקי וקורא לו פוטין ומתבלבל בין סגנית הנשיא האריס לטראמפ | ברק רביד לעג: "רק חסר שיגיד שהוא ישמור על נתניהו מאוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/24 07:53 ו בתמוז התשפד

מאבד קשר עם המציאות: הטעויות המביכות של ביידן לא עוצרות
גו ביידן, צילום: הבית הלבן

מאז העימות הכושל והמבולבל מול דונלד טראמפ, העולם כולו עוקב בדריכות אחרי ההתפתחויות בגזרת הנשיא ג'ו ביידן. אלא שהנשיא המכהן ממשיך לפשל, ובאירוע תמיכה באוקראינה במסגרת פסגת נאט"ו הזמין לבמה את נשיא אוקראינה זלנסקי אך קרא לו "נשיא אוקראינה פוטין". וזו לא הייתה הטעות היחידה בעוד ערב אומלל של ביידן.

צפו בטעות המביכה של ביידן:

אחרי אירוע התמיכה באוקראינה, התקיימה מסיבת עיתונאים וביידן שוב כשל בלשונו. הוא כינה את סגנית הניא קמלה האריס, "סגן הנשיא טראמפ". המתמודד הרפובליקני לא התאפק וכתב: "עבודה טובה, ג'ו". ביידן השיב לו: "אני יודע את ההבדל - אחת היא תובעת והשני הוא עבריין מורשע".

יונה לייבזון: "הדבר האחרון שנשיא ארה"ב ביידן היה צריך"

כתבי החוץ הישראליים התייחסו לטעויות של ביידן. יונה לייבזון, שליחת ערוץ 12 לארצות הברית, כתבה: "מה הדבר האחרון שנשיא ארה"ב ביידן היה צריך לפני מסיבת העיתונאים שלו הערב? להתבלבל שוב. ועוד ברגע כזה. פסגת נאט"ו בוושינגטון, ביידן מציג את נשיא אוקראינה ומתבלבל וקורא לו פוטין. הוא מיד אחרי מתקן את עצמו והוא וזלנסקי צוחקים על זה, אבל זו שוב טעות מביכה ברגע קריטי".

ברק רביד, כתב וואלה בוושינגטון שעובד גם עבור כלי תקשורת אמריקנים, כתב בלעג: "רק חסר שיגיד שהוא ישמור על נתניהו מאוחדת".