הפאדיחה של הממשל האמריקאי: הסנקציות הוטלו על האדם הלא נכון

משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על ישראלים נוספים וביניהם ארגון להב"ה, אחד ממייסדי ארגון צו 9 ומספר מתיישבים מאיו"ש. לאחר ההודעה, התברר כי ארה"ב טעתה באחד המתיישבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 20:52 ה בתמוז התשפד

הפאדיחה של הממשל האמריקאי: הסנקציות הוטלו על האדם הלא נכון
חסימת כרם שלום על ידי צו 9 |, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ארה"ב יצאה היום (ה') לסבב נוסף של סנקציות נגד ישראלים, והפעם נכנסו לרשימה ארגון להב"ה, אחת מראשי תנועת צו 9 החוסמת את שיירות סיוע לרצועה, ומספר פעילי התיישבות וחוות ברחבי יהודה ושומרון. לפי ההודעה: "אם ישראל לא תנקוט צעדים נגדם - נמשיך בצעדים". ארגון להב"ה הודיע לאחר הפרסום: "הנשיא הסנילי והאנטישמי של ארצות הברית לא מפחיד אותנו. צעדיו של ביידן לא ירתיעו אותנו".

ביידן, מטיל סנקציות | צילום: Luca Perra,Shutterstock

האמריקאים התכוונו למייסד ארגון צו 9, אך הטילו את הסנקציות על אדם אחר

במסגרת הסנקציות, האמריקאים ביצעו טעות. הם הטילו מגבלות על אביעד שלמה שריד מהיישוב רבבה, שתואר כאחד ממייסדי ארגון צו 9. אך מתברר כי האדם שעליו ארה"ב התכוונה להטיל את הסנקציות הינו שלמה שריד הנמנה על אחד ממייסדי הארגון שאחראי על חסימת הסיוע שנשלח לעזה. כך על פי חנן גרינווד.

מדינות המערב גינו את סמוטריץ' על הכשרת היישובים

מוקדם יותר הערב, שרי החוץ של מדינות ה-G7, הכוללות את ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, קנדה, יפן והאיחוד האירופי, גינו את הכשרת חמשת יישובים וביניהם אביתר, בשבוע שעבר.

הארגון טען כי מהלך זה נוגד את השגת השלום וקראו לישראל לחזור בה. בנוסף, הם יצאו כנגד כוונת הממשלה להכריז על עוד קרקעות כאדמות מדינה ותכנון לאשר בנייה של 5,000 יחידות דיור חדשות באיו"ש. כך פורסם על ידי ברק רביד.